Спрогнозувати, якими будуть ціни на бензин до кінця літа неможливо, проте різкого їхнього підвищення не буде.
Такий прогноз озвучив паливний експерт, директор Консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн.
Про це він розповів у коментарі "Фактам".
"З великою впевненістю можу сказати, що поки що не бачу передумов для подорожчання.
Є у нас, так би мовити, запас міцності для того, щоб амортизувати подальше можливе подорожчання пального.
Якщо будуть якісь критичні сценарії – зараз лунають прогнози $140-150 за барель – у такому разі треба буде дивитися: може тоді щось і станеться.
Але поки що у нас є $120-125 за барель, таких передумов (для подорожчання бензину, - прим.) немає.
Відповідно, ускладнюється завдання пошуку цих обсягів для нас.
Тому що у нас також споживання зростає.
Ми бачимо, що потихеньку працює економіка.
В аграрному секторі досить непогано пройшла посівна, і треба буде забирати цей урожай.
А це означає, що буде навантаження на транспорт.
І буде високий попит.
Багато хто повертається зараз, це також впливає на транспортну інфраструктуру.
Тому попит зростатиме, а шукати пальне буде ще складніше.
Я думаю, що буде зберігатися така напружена ситуація з пальним.
Є черги (на АЗС, – ред.), хоча вони й не такі великі, як були у травні.
Із позитивних новин – те, що ми вийшли на постачання обсягів, достатніх для критичної інфраструктури, для промисловості.
Це найважливіше на сьогоднішній день.
Відповідно, все, що буде зверху, вже надходитиме на ринок приватних споживачів.
Саме в цьому сегменті споживання ми поки що бачимо недостатньо обсягів поставок.
Сподіваюся, зможемо протягом місяця-двох покращити ситуацію, якщо не буде жодних "сюрпризів" та форс-мажорів", - зазначив Куюн.
А ось власник однієї з мереж АЗС Дмитро Льоушкін прогнозує, що ріст споживання пального, який зараз відбувається значно перевищує можливості постачання його усіма операторами.
Крім того, ще й є інші чинники, які будуть впливати на ринок нафтопродуктів.
Отже, новий виток дефіциту майже не минучий.
Про це він розповів на своїй сторінці у Facebook.
"Ціни злітають у Європі, нафта у відриві та пік попиту..
Тут ми раптом, звідки не візьмись.
Зі своїми караванами..
Опт уже плюсанув на гривню-три від регіону.
Але найнапружніше, що ми поки що програємо постачанням зростання споживання.
Збиральна наближається, фермери і дикий обсяг зростання перевезень.
Все ж таки на колесах зараз і зерно і побутові товари.
Логістики залізницею поменшало, вона незграбна, автотранспорт у фаворі, траси перевантажені..
Але це все дизель..
якого на таке споживання явно немає.
І особисто у мене тепер дизель викликає більше побоювань, аніж бензин, його потроху тягнуть, його треба не так багато, порівняно з дизелем", - сказав Льоушкін.
Одним із тимчасових податкових послаблень є скасування акцизу на пальне і зниження ставки ПДВ з 20% до 7%.
Це дало змогу зменшити ціни на пальне на 12-13 грн/л.
Додамо, що в Україні наприкінці квітня на АЗС виник дефіцит пального.
Для врегулювання ситуації 29 квітня уряд підвищив граничні ціни на бензин та дизельне пальне на 40-43%.
17 травня уряд призупинив цінове регулювання на паливному ринку.
За оцінками Кабміну, після цього рішення очікувані граничні ціни на дизельне пальне будуть не вище 58 грн за літр, а ціни на бензин - не вище 52 грн за літр.