Директорка Інституту масової інформації (ІМІ) Оксана Романюк заявила, що при внесенні змін до рекламного законодавства України необхідно змінити положення, які стосуються розміщення реклами в регіональних медіа. Про це вона сказала у коментарі «Укрінформу».
Йдеться про законопроєкт щодо внесення змін до Закону України «Про рекламу».
За словами Романюк, новий законопроєкт створює колізію у питанні розміщення реклами в регіональних медіа, адже ті часто функціонують як ФОП, натомість в законі згадано про юридичних осіб.
«У нас є побоювання щодо цього документа, адже виникає не дуже зрозуміла ситуація про розміщення реклами регіональними медіа.
Річ у тім, що регіональні медіа часто функціонують як ФОП, а в цьому законопроєкті прописано, що поширення реклами дозволяється лише якщо за це сплачено юридичній особі.
Виходить колізія, яка може призвести до того, що випаде дуже велика кількість регіональних медіа», — сказала директорка ІМІ.
Вона закликала замінити в статті 13 законопроєкту визначення «юридичні особи України» на «резиденти України» або взагалі прибрати цю норму.
На її думку, якщо законопроєкт ухвалять у нинішньому вигляді, це негативно вплине на медійний ринок, адже регіональні медіа не зможуть заробляти на рекламі.
Законопроєкт передбачає заборону будь-якої реклами резидентів країни-агресора, а також заборону вміщувати в рекламі дискримінаційні твердження або зображення, які розпалюють ненависть, ворожнечу чи жорстокість.
Також до Закону «Про рекламу» вносять такі зміни:
- запроваджені чіткі критерії для ідентифікації реклами, яка потрапляє під юрисдикцію України;
- уточнені вимоги до наявності необхідних ліцензій та дозволів на рекламовані товари та послуги;
- удосконалено регулювання соціальної реклами, наприклад, допускається показ зброї, посилання на рекламодавця, якщо це державний орган або міжнародна організація;
- спрощені правила переривання рекламою трансляції фільмів, програм новин і програм для дітей;
- збільшені до 20% квоти реклами в аудіовізуальних медіа.
Крім того, законопроєкт передбачає доповнення статті 13 Закону «Про рекламу» положенням, відповідно до якого трансляція (ретрансляція) рекламних роликів та телепродажу, які містяться у програмах аудіальних чи аудіовізуальних медіа, що транслюються (ретранслюються) на територію України, дозволяється лише у разі, якщо за їх трансляцію (ретрансляцію) та телепродажу сплачено юридичній особі України, незалежно від способу здійснення трансляції (ретрансляції).