Чому навчальний процес може нанести дитині психологічні травми та як цього уникнути
Діти навчаються у школі 11 років, по 6 годин щодня. Це – значна частина їхнього життя. Цей час має формувати та розвивати, а не травмувати їхнє ментальне здоров’я. Чому ж навчання часто приносить нашим дітям більше негативу, ніж користі? Причини такого впливу прості:
1. . У класах багато дітей, шкільна програма навантажена, тому вчителю дуже складно давати достатньо уваги усім, хто її потребує. А отже дитина не відчуває, що враховано її особливості.
2. . На жаль, шкільна програма не адаптована до викликів українського сьогодення. До того ж вона не сприяє розвитку сильних сторін та унікальних навичок дитини, а тому учні швидко втрачають інтерес до навчання. Всіх вчать однаково, не підлаштовуючи начання під потреби дитини.
3. . На жаль, це поширене явище у підліткових колективах, яке завдає значних травм несформованій психіці учнів. Крім того, самі школи не завжди пропрацьовують ситуації з булінгом, а частіше стараються “зам’яти” випадки, щоб це не шкодило репутації.
Це не весь список труднощів, з якими щодня стикаються діти. Ще є складні обставини, в яких живе Україна: відключення світла, повітряні тривоги, необхідність спускатися у сховище, і, як наслідок, неповноцінний сон та перерви в навчанні.
Що ж робити? Як допомогти дитині в сучасних умовах відновлюватися та ефективно справлятися з навчанням?
Ми підготували для батьків
1. . Навчання колись закінчиться, а ваше спілкування – ні. Якщо комунікація з дитиною звелася до питань про школу та оцінки з математики – додайте більше життя до вашого спілкування. Проводьте вільний час з дитиною, подивіться разом фільм, погуляйте, поцікавтеся, що для неї важливо? Спробуйте поробити щось разом. Ви по-новому відкриєте для себе своє чадо та помітите покращення у ваших стосунках.
2. . Якщо хтось починає “вичитувати” вашу дитину – не робіть цього ж, особливо в присутності дитини. Адже в таких моментах вона почуває себе одинокою та нікому непотрібною. Її самооцінка страждає від того, що батьки не підтримують її. Навіть якщо ваша дитина зробила помилку – це не страшно. Подякуйте людині, яка вам розповіла про це, скажіть: “Я вас почула. Ми розберемось”. А потім наодинці з дитиною обговоріть цю ситуацію та екологічно виправте її. Нехай дитина розуміє, що може завжди розраховувати на вашу підтримку.
3. . Не соромтеся говорити, що вони у вас найкращі, найрозумніші, найталановитіші. У них є всі можливості досягти всього, що вони захочуть. Їм тільки потрібна ваша підтримка та віра в них. Адже батьки найбільше та найперше впливають на формування самооцінки дитини.
4. . Не секрет, що абсолютна більшість учнів готові «потерпіти» навчання, якщо їм подобається шкільний колектив. А тому при виборі школи варто орієнтуватися на оточення, учителів та активності соціалізації, які відбуваються. Бо все це формує особистість дитини.
5. . Постановка конкретних цілей та їхнє досягнення закладає в дитині міцний фундамент вирішення будь-яких життєвих проблем.
Ці пункти майстерно інтегровані до шкільної програми . Навчання в цій онлайн-школі основане на Гарвардській методиці множинних інтелектів, яка цінує та враховує індивідуальність кожного учня. Завдяки такому підходу діти вмотивовані вчитися. А шкільна програма підлаштована так, що діти навчаються в комфортному для них ритмі та за персональним графіком. Школа дає не тільки ґрунтовні академічні знання, а й багато працює, щоб дитина всебічно розвивалася та була підготовлена до життєвих викликів. Найкраще це досягається завдяки програмі особистого наставництва та .
Ми не можемо змінити реальність. Але можемо навчитися якісно жити в ній та допомогти своїм дітям зберігати ментальне здоров’я в умовах сьогодення.