Мабуть, саме так тепер повинні виглядати санчата Святого Миколая, коли він розвозить подарунки дітлахам: сучасно, тихо, швидко та блискавично. Правда, казочка вже буде іншою та без зв’язку з історією, що в принципі відповідає уявленню більшості про електричний Ford Mustang.
Досить скептично більшість з нас ставиться до нового продукту американського бренду. Ну як можна повністю позбавити того басистого бурчання легендарний Mustang? Це ж пародія на маслкари і жодного відношення до історії він не матиме. Але ж ніхто і не казав, що так буде. Насправді це геть інша історія, яка тільки почалась. І вона цікава та не менш суперечлива, але точно матиме продовження.
Зміст
- 1 Нова легенда
- 2 Сучасний мінімалізм поряд з консерватизмом
- 3 Зосередження на динаміці
- 4 Технології та безпека Ford Mustang Mach-E
-
5 Висновки
- 5.1 Технічні характеристики Ford Mustang Mach-E GT AWD 98 кВт*г
Нова легенда
Насправді в компанії, скоріш за все, вирішили стрімко влетіти в сегмент електромобілів завдяки гучній назві. Ніхто не пройде повз новий Mustang, але можуть не помітити простий електричний кросовер Ford Mustang Mach-E, навіть досить потужний. Щобільше, намагаючись триматись усіх трендів, вони ще й зробили його кросовером. Авто з електроприводом, високою посадкою та збільшеним кліренсом. Ні, він не оспортивнений, а чому тоді в назві є GT, спитаєте ви.
Купа суперечливості та унікальної витонченості — ось що становить собою Ford Mach-E. До того ж якщо заглибитись в історію та згадати сенс, який вкладали під час створення самого Mustang та версії Mach 1, то багато що встає на свої місця. Так, ця назва вже була в історії моделі, як і GT. І не дивно, що тут використали саме ім’я Mach, адже воно характеризувало найпотужнішу версію моделі в 1969-1978 роках, а також поверталось ще декілька разів пізніше.
Тож наш Mach-E все ж таки несе в собі деяку історичну цінність бренду та моделі. Тим паче, що в потужності йому не відмовиш. Електромобіль з одним електродвигуном видає 294 к.с., що забезпечує розгін за 7 секунд до 100 км\год, а максимально потужна версія з великою батарейкою та двома електродвигунами на кожній з осей пропонує 487 к.с. та 4,4 с розгону. І це головні показники для нього, а не звичайні цифри запасу ходу.
Хоча і тут Ford не залишив «дикуна» осторонь, запропонувавши дві батареї на 75 кВт*год та 98 кВт*год, що відповідно забезпечує запас ходу від 400 до 610 км (WLTP) залежно від потужності, маси та приводу. Тож він легко може змагатись за любов споживачів з Tesla Model Y або BMW iX3 та Mercedes-Benz EQC. Ну і звичайно він має досить відповідний прайс, який робить електричку конкурентоспроможною, адже стартує ціна з 1 989 926 гривень ($47 364).
До того ж Ford вміє робити автівки і в цьому ніхто не буде сперечатись. Тим паче, що з одного погляду на Mach-E розумієш ретельність з якою його розробляли. Кузов, що має такі м’які плавні обтічні форми, виважена рівновага з відповідним для електромобілів центром тяжіння, великі колеса з аеродинамічними дисками та активні повітрозабірники. Останні хоч і присутні, але точно особливого впливу не додають, скоріше спрямовують повітряний потік для покращення охолодження.
Виглядає Mustang Mach-E скоріше простувато ніж екстравагантно чи зухвало. І тільки під час близького знайомства починаєш потроху захоплюватись деталями, які поступово розкривають не тільки характер цього новачка, але і його призначення. Електромобіль відкривається з нового боку, коли починаєш розуміти всю продуманість, витонченість та розумність з якою виробник підійшов до створення цього історичного перфомансу.
Знайомих рис в обрисі майже немає, а ось ліхтарі позаду точно видають приналежність Mach-E до конюшні Mustang. Здалеку дуже схоже, як і колірна гамма відповідає статусу. Цікаво, що жовтий пропонують тільки для версій Premium і тільки зі збільшеною батарейкою. Але жодних чорних смуг чи інших нагадувань тут не зустрінеш в жодній з комплектацій.
Здається, що в Ford ну дуже намагались відійти від будь-яких асоціацій з Tesla і надати своєму електромобілю особливості. Навіть ручки зробили геть інші — у вигляді інтегрованого гачочка, що дозволяє зачепитись лише пальцям.
Двері насправді відчиняються кнопкою, яка активує вмонтований всередині поршень, що відштовхує двері зсередини. Крута штука, яка підкорює своєю оригінальністю. Плюс є кодовий замок для доступу к авто, що для США вже звична річ, а для нас поки в новинку. Закодувати замок можна легко і передавати керування іншим без заморочки з ключами, або відмикати машину за допомогою смартфону. Головне, щоб батарейка не була висаджена в нуль.
Сучасний мінімалізм поряд з консерватизмом
Якісь знайомі елементи можна знайти і в салоні, але вже від інших представників бренду і тільки тим, хто ну дуже близько знайомий з усіма моделями блакитного овалу. Наприклад, ці кнопки на кермі явно вже зустрічались в Focus, звична для Ford крутилка перемикання передач. шрифти. Тільки здебільшого це вишуканий, стильний, продуманий та комфортний салон, який кращий за той, що пропонує Volkswagen в ID4 або ID5, і точно якісніший за Tesla.
Будували Mustang Mach-E явно з розрахунком та керованість, зручність та ергономічність, бо архітектура тут нова, як і платформа, яку покладуть в майбутньому в основу інших електричних моделей компанії. Тож сучасність тут в кожному елементі, від великого центрального сенсорного дисплея на 15,5 дюймів до просторого заднього ряду, де легко можна вмістити трьох дорослих. Ну який ще Mustang може цим похвалитись?
Перед очима невелика приладова панель 10,2 дюйма з мінімумом інформації: швидкість, заряд, витрата енергії, робота асистентів та інші необхідні іконки, які підказують роботу освітлення, рекуперації чи інше.
Більшість функцій Ford Mustang Mach-E можна налаштувати на центральному екрані, включаючи керування кліматом. І хоч воно сенсорне, працює тут все добре і можна залишити це на автоматичному режимі. Однак сам клімат двозонний та майже не з’їдає кілометри коштом теплового насоса, який тут за замовчуванням. Зручна велика крутилка має декілька функцій — це або гучність, або керування обдувом і перемикати можна в режимі клімату. Добре він відображається майже весь час і шукати не потрібно. А ось вмикання максимального обдуву ховається зліва від керма, що дивно.
Велика кількість підменю показує, що багатство Ford Mustang Mach-E явно приховане і пропонує великий вибір для персоналізації авто. Звичайно тут бездротовий Apple CarPlay та Android Auto, дублювання екрана телефону, а в топовій версії GT навіть аудіосистема Bang & Olufsen на всю передню панель ще й з 10 динаміками.
І цей великий монітор взагалі не заважає організації місця, яке тут розподілили на зони, а не залишили вільний простір, як в Tesla. Декілька ярусів дозволяють не плутатись в просторі. В одній зоні місце для смартфонів з безпровідною зарядкою та гумовою підкладкою, щоб не відлетів гаджет в космос, під час чергового повороту. Звичайно під верхнім ярусом консолі ховається ще додатковий простір для дрібниць. На іншому ярусі — керування коробкою і так, щоб руку навіть від підлокітника не відривати — нащо ці зайві рухи.
До того ж підлокітник широкий, зручний та рухомий, а під ним додатковий простір, що може бути відкритим, чи прикриватись шторкою. Багато місця залишили й у дверних картах, а також є додатковий багажник на 81 літр попереду. Плюс в ньому навіть зробили кнопку відкриття, якщо хтось замкнеться в ньому — американські стандарти. Тільки важко уявити в якому вигляді можна влізти в цей багажник. навряд чи доведеться скористатись цією кнопкою.
Задньому відділенню для багажу залишили 402 літри та трохи простору під підлогою, а також цікаво організовану шторку, що прикриває велике скло цього кросоверного хетчбека та відкривається разом з дверима багажника. Здається, що досить скромний показник поряд з 563 літрами в VW ID4, але ж він і не претендує на спортивність, а тут і цього забагато. Тим паче, що розкладаючи задній ряд Ford Mustang Mach-E можна отримати 1420 літрів загального об’єму, чого досить, щоб вмістити перевезти бабусине крісло під час переїзду.
Заднім пасажирам Ford Mustang Mach-E надали багато повітря та місця для рухів. В жодному випадку тут не тісно, а голова не впирається в задню стійку, а панорамне скло створює світлу та затишну зону. Є роз’єми для зарядки гаджетів та повітряні виходи. Сам диван нерухомий, а спинки мають лише одне положення. Відкидаються звичайним способом, тож з багажника відкинути їх не буде можливості. І тут немає інвертора, тож виходи є тільки 12-вольтові попереду та в багажному відділенні.
Зосередження на динаміці
Здається, що Ford Mustang Mach-E взагалі створено для сімейних подорожей. Місткий, просторий, зручно влаштуватись, багато багажу влізе, навіть на даху можна багажник розмістити. Цікаві функції в меню, навіть грати можна та малювати під час очікування на зарядці. Тільки б не забувати, що в салоні є діти, якщо їдете далеченько. Бо можна сильно захопитись керуванням та динамікою і заколисати пасажирів до морської хвороби.
Мені пощастило отримати на тест-драйв найпотужнішу версію Mach-E з повним приводом в якості електродвигунів на кожній з осей та батарейкою на 98 кВт*год, що пропонує в нашому випадку максимум 500 км запасу ходу. І це в кращому випадку під час спуску. Бо витрата цього монстра з розгоном до сотні за 4,4 секунди складає близько 34 кВт*год на 100 км пробігу. А їхати обережно та економічно тут ніяк неможливо. Нога так чи інакше притоплює акселератор та вдавлює всіх в крісла з відвертим гучним видихом. Бо про миттєву динаміку електричок не чув тільки глухий і то, мабуть, вже відчув на собі.
Ford Mustang Mach-E наче звільнений в’язень спрямовується в далечінь не намагаючись навіть зупинитись. Так ось чому тут немає регулювання рекуперації, немає окремих кнопок перемикання режимів. Бо ти вмикаєш на моніторі режим Untame (неприборканий) і вже вимикати його не хочеться, поки батарейка не нагадає про спустошення. А це відбувається досить швидко в такому режимі. Хоча весело їде він і в Active, але користуєшся насправді або швидкісним, або економічним Whisper. Хоча це скоріше просто тихий, бо в Untame додали навіть гучність, яка урчить у тебе десь під ногами, наче реве V8, правда десь далеченько і крізь роки. В Porsche зі звуками впорались більш вправно та природно.
Я вже не кажу про керування цим неприборканим конем, адже суть тут саме в налаштуваннях. Чіткості, як у звичних нам Mustang, звісно тут не буде, але пружність, відгук та швидка реакція тут присутні повною мірою.
Кермо налаштоване досить ліниво з 3,7 обертів від упору до упору, навіть за стандартами класу, тільки реакцію спрямовано на впевненість, а не на відвертість відчуттів. Тож це все не лякає пустотами, а підвіска відпрацьовує якраз відповідно до ореолу спортивності. Жорсткувата, як і повинно бути. Проходження поворотів передбачуване, утримання курсу та відсутність зайвих кренів — це перевага низького центру тяжіння.
В стандартних версіях підвіска має пасивні амортизатори та гвинтові пружини, а ось топовий Ford Mustang Mach-E GT оснащено полуадаптивними амортизаторами Magneride для кращого контролю. Тож шасі добре справляється з вибоїнами на невеликих швидкостях, відчутно відпрацьовуючи. Тільки на швидкості це може стати трохи неприємним досвідом, як і різкі маневрування. Якщо їдеш не один в салоні, краще стримувати свої бажання, бо поїздка стане випробуванням терпіння пасажирів. Краще вмикати більш спокійний режим та рухатись повільніше. Тоді і енергію збережете, і комфорт.
В будь-якому випадку поведінка Ford Mustang Mach-E значно краща за ті ж самі Tesla Model Y з досить гучною роботою підвіски та посередньою шумкою. У Ford значно комфортніше та тихіше, а якщо зазирнути глибше, то можна побачити шумоізоляцію арок та нижньої частини кузова.
Технології та безпека Ford Mustang Mach-E
Сучасність цього Ford навіть вражає з відмінною кількістю допоміжних систем та функцій. Самостійний рух дорогами майже такий, як і Volvo чи Polestar і навіть можна порівняти з Tesla. Повністю керування без рук і нагадування про утримання їх на кермі не такі надокучливі та швидкі, як буває іноді. машина добре тримає курс, розпізнає смуги руху, бачить інші авто та навіть здатна самостійно паркуватись на паралельній стоянці завдяки радарам та камерам 360 градусів, які тут досить чітко працюють поки не заляпає їх брудом, і навіть тоді можна хоч щось побачити.
Вистачає налаштувань і в системі, де можна вимкнути якісь функції чи увімкнути, налаштувати як буде відчинятись машина та купі інших фішок. Тут є всі підігріви за замовчуванням, враховуючи підігрів лобового скла. Можна налаштувати профілі під різних водіїв, що теж зручно в сім’ї.
Світло по колу світлодіодне, як і в салоні, не вистачає лише матричного світла. тут буде лише адаптивне дальнє і хоч на цьому можна сказати дякуємо. Взагалі, якщо порахувати в Mustang Mach-E настільки багато бонусів, що досі в жодному Ford стільки не зустрінеш, тож тим самим він виправдовує таку відокремленість від блакитного овалу в бік нестримного коня.
Тільки прогодувати цю конячку буде важкувато. Якщо менш потужні Mach-E мають зарядний пристрій на 115 кВт, то наш з 94-кіловатною батареєю оснащений вже потужною зарядкою на 150 кВт і дозволяє поповнити запас ходу з 10% до 80% всього за 45 хвилин від відповідної станції. Під час заряджання від змінного струму з потужністю 11 кВт можна повністю з 0 до 100% зарядити машину за 9 годин і 45 хвилин. Якщо ж підживлюватись від домашньої розетки потрібно буде десь півтора дня за моїми підрахунками. І кабелі потрібно замовляти окремо.
Висновки
Під час знайомства з Ford Mustang Mach-E мені довелось відчути майже всі грані спілкування з електричним потужним авто. Від насолоди динамікою та керуванням до мук пошуку зарядних станцій, адже стабілізаційні відключення важко передбачити заздалегідь в усіх районах, а також підлаштувати їх під графік роботи. Іноді доводилось по п’ять разів змінювати локації в пошуках робочої та вільної, що створювало дискомфорт, адже економити вільний дух «Мустанг» не любить. А фактично на таку динамічну їзду вистачило лише 320 км запасу ходу, що не так багато, як хотілось би.
Тож висновок напросився сам собою: для сімейного користування варто обирати менш потужні версії, але зі збільшеною батарейкою і купляти його в комплекті з приватним будинком та нічним тарифом на електроенергію. Хоча багато наших електромобілістів винайшли свої методи виживання під час відключень, тож це не проблема, особливо з запасом ходу в реальні 500 км.
За загальним враженням разом з Ford Mustang Mach-E ви отримуєте автомобіль, який врівноважений, спритний, і ніколи не позбавляється своєї надмірної ваги чи м’якості. Mach-E створює приємне відчуття руху в потоці та має розумну точність керування – якості, які дійсно відповідають Ford Mustang.
Однозначно тут достатньо чіткості, точності та інтересу, а також тільки початку нової ери для Mustang, щоб прихильники кидались купляти цей Ford. Це так само як вибрати Jaguar I-Pace замість Audi Q8 E-tron, або Mini Electric замість Peugeot e-208. Тим паче, що цінник з діапазоном від 1 989 926 до 2 948 738 гривень в принципі відповідає рівню оснащення, якості та навіть кращий ніж у суперників, як Tesla, Polestar 2 чи BMW iX3.
І не дивлячись на всю несхожість з пращуром цей Mustang має свій шарм та закохує. В певному сенсі це обнадійливо хороший повнорозмірний електромобіль, який явно намагається привнести помітну індивідуальність у клас. А тепер, після початку офіційних продажів — це гарантія три роки і вісім років на батарею, сервісне обслуговування та впевненість, що це не відновлене після ДТП з невідомими блукаючими помилками авто. І він точно вартий окремої уваги.
ПЛЮСИ: динаміка, потужність, комфорт, сучасність, технології.
МІНУСИ: підвіска жорсткувата, витрата енергії, вартість.
Технічні характеристики Ford Mustang Mach-E GT AWD 98 кВт*г
Кузов, тип | SUV |
Габарити (ДхШхВ), мм | 4713/1881/1624 |
Колісна база, мм | 2984 |
Заявлений кліренс, мм/завантажений | 130/116 |
Об’єм багажника, л. | 402/1420 |
Споряджена маса, кг | 2273 |
Ємність батареї, кВт*год | 98 |
Потужність, к.с. | 487 |
Максим. крутний момент, Нм | 830 |
Запас ходу, км | 500 |
Тип приводу | Повний |
Підвіска | Незал./незал. |
Трансмісія | Одноступенева автоматична |
Динаміка 0-100, с | 4,4 |
Максимальна швидкість, км/год | 200 |
Споживання енергії, кВт*год/100 км | 20 |
Вартість стартова, грн | 1 989 926 |
Вартість тестового авто, грн | 2 948 738 |
Конкуренти | VW iD4 |
Tesla Model Y | |
Polestar 2 | |
Jaguar I-Pace | |
BMW iX3 | |
Hyundai Ionic 5 |