/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F69%2F8c7c3ac818bea9b437dbe9319669f4cd.jpg)
Через високу завантаженість портів фрахтові ставки на перевезення агропродукції зросли
Після тривалого періоду стабільності фрахтові ставки в дунайських і чорноморських портах зросли на $1–2 за тонну. Основними причинами подорожчання стали підвищення витрат на проходження річкових шляхів та збільшення часу простою суден у певних зонах. Зокрема, ставки для костерів із порту Ізмаїл до Італії зросли до $28–30/т, що відображає загальну тенденцію здорожчання водних перевезень.
Про це пише Spike brokers.
Фрахтові ставки для великих суден також демонструють зростання. Вартість транспортування хендісайзів із чорноморських портів у напрямку Італії підвищилася до $16–17/т, а в напрямку Іспанії – до $17–19/т. Водночас ринкові ставки для перевезень із річкових портів залишаються порівняно стабільними: транспортування з Ізмаїла до Румунії (1-3 тис. т) коштує €8-9 за тонну.
Попит на водні перевезення зростає на тлі активного експорту української агропродукції, що спричиняє високу завантаженість портів. У Чорноморську перевезення на східне узбережжя Італії (30-35 тис. т) наразі коштує $16-17/т, а доставка в Іспанію (25-30 тис. т) – $17-19/т. Очікується, що ціни на фрахт залишатимуться на високому рівні через сезонний попит і геополітичні фактори.
