/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fbceeb940c0f1e0514761d405b103193d.jpg)
Тест-драйв Renault Duster Mile Hybrid: практичність в новому вимірі
На перший погляд здається, що це нереально: ну не міг цей експат Renault Duster перестрибнути між поколіннями наче між галактиками. Тільки ми отримали сучасний універсальний кросовер з оптимальним наповненням та не за всі гроші світу.
Найцікавіше, звісно, Renault Duster приховує і демонструє не одразу. Треба провести з ним час, роздивитись, розібратись і лише тоді зростає повага до інженерів, яким таки вдалось зробити такий міжгалактичний стрибок між поколіннями. Звісно Duster не став прям найкомфортнішим представником сегмента, але він і не намагався. Його завжди цінували за практичність та відсутність зайвих хизувань. Така робоча конячка кожному згодиться в господарстві.
Як кажуть зараз новомодні психотерапевти, що порівнювати себе потрібно лише з собою колишнім, так і в нашому випадку. Порівняти Дастер можна лише з попереднім, бо жоден представник компактів ніколи не претендував на змагання з універсальністю та практичністю цього компактного кросовера. Не дивлячись на щільне наповнення сегмента, де за лідерство змагається Skoda Kamiq Nissan Juke, Ford Puma, тільки цей француз, народжений в Румунії здатний зайняти окреме місце. І з його здібностями, можливо, може позмагатись лише Suzuki Vitara. Тільки позиціювання у них все одно різне, як і цінова категорія.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fcecc501c0d9ff200df4b67bf201da587.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Ff92cddbf6ea725045ddf9735eedfcd72.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fb3ec2ab9bba0d585688633492ec5af9c.jpg)
Перший Renault Duster з’явився в далекому 2010 році. І тоді це був наче ковток свіжого повітря в сегменті компактів. Він пропонував чудові позашляхові якості, високий кліренс та класний крутний момент двигунів. Друге покоління 2018 року глобальних змін не принесло. Ніяких плюсів в оздоблення чи їздові якості. На фоні конкурентів французький позашляховик програвав, як в комфорті та технологіях просто разюче. Тим дивніше сьогодні бачити такий ретельний підхід не тільки до зовнішності. Зміни торкнулись і салону, і агрегатів. Після показу концепту Bigster у 2021 році на нове покоління «Дастера» чекало багато прихильників з цікавістю потираючи долоні. І в кінці минулого року ми таки отримали його.
Тож моє близьке знайомство було довгоочікуваним і викликало не менше захоплення, ніж зустріч з Toyota LC Prado. Правда трохи іншого напрямку: моя спина в передчутті вже нила, бо попередник мав настільки дивні сидіння, що за тиждень я так і не змогла знайти комфортного положення та після нього лікувала спину досить довго.
Зміст
- 1 Y-покоління
- 2 Плюс в комфорт та універсальність
- 3 Простір та фішки в новому Renault Duster
- 4 Універсальна практичність
- 5 Висновки та позиціювання
- 6 Технічні характеристики Renault Duster mile Hybrid 130 TCe 1.2 6MT Techno
Y-покоління
Виглядає Renault Duster насправді відповідно концепту, дивно вписавшись в загальний тренд позашляховиків з їх кубічними формами та пластиковими обвісами по периметру. Тут також можна тепер змінювати частини бамперів. По колу нижня частина захищена міцним переробленим пластиком, який виділяється вкрапленнями білих цяток, щоб підкреслити свою особливість. Насправді навіть на дотик він приємний і міцніше ніж здається.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F45d316b38bbf9cb18d849c7abd79bc42.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Ff346d75c51b0f628e3ffea909e568108.jpg)
Дизайнери явно детально все вимірювали та намагались досягти цілісності стилістики. Так минулий стиль Y-подібних фар, що були позаду, тепер розширився на всю оптику. Попереду ці діодні смуги можуть здалеку і нагадувати про Volvo з їх «молотом тору», але насправді досить оригінально виглядають. Задні ліхтарі стали відповідної форми і тепер точно автентичні.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fc3f711e4469c58ee1c45129a768fba62.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fdf7aca08d642f4ea4a9548f456b5e100.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fa529140215d0ed162b116fcf3393f13c.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F516957693acd0f281b1e8a770205c474.jpg)
По кузову нового Renault Duster багато виштамповок, що підкреслюють позашляхову приналежність. Новачок став лише на 9 мм довшим та на 2 мм ширшим за попередника. Коротші звіси дозволили збільшити кути в’їзду та виїзду (31 та 36 відповідно). Плюс, як і раніше, захист знизу міцний та добре утримує навіть бруд та пісок, на даючи їм потрапляти на двигун.
Оптика з габаритною LED-підсвіткою та ближнім світлом, але протитуманки будуть лише в максимальній комплектації, а в середній за доплату (5 194 грн).
Плюс в комфорт та універсальність
Тож підходячи до нового кросовера я в захваті кинула око на його свіжий дизайн та відчинила двері, зазирнувши всередину. На вигляд крісла наче такі самі, але відчуття під час посадки взагалі інше. Нарешті глобальні зміни й в бік якості, якщо не за оббивкою, то за відчуттям. Так, тут явно на екошкірі можна зекономити та взяти більш практичну тканину, бо ця оббивка не тільки виглядає штучно та дешево, але й бруднитись буде в рази більше.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F5676ba93873c993ecd6f437e6d15612b.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F2f437231d0289ef825fb55143835e5cc.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F80274fb62f7426a28dc84203c414a151.jpg)
Здається нова платформа CMF-B добре вплинула не тільки на зовнішність, але і на простір в салоні. Більше місця для ніг, зручні крісла з ручним регулюванням, можна виставити навіть за висотою. Додати ще поперекову підтримку і взагалі буде топ. Кермо теж можна виставити за висотою та за вильотом. Добра оглядовість, великий капот попереду — це фішка Renault Duster. Тепер він має цікаві виштамповки в центрі. Під час керування відчувається так, наче ти керуєш великою міцною автівкою, та згодом навіть дивуєшся його маневровості.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F3a53aeaaeb3e4585425c59aa3eccd9e9.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fbcd28cc28cff8921ce628f5948a93e78.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F0af15b877ca5f586c14f07e58e633f83.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fc71ae26588e806a9617090f30d4a58c6.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F52679b8d1ea4afeb23c0ec108cf8c693.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F05667a96ea7436ae279b216673f61b68.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F8c4b89106e5860b328a2c2e750f426a3.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fd6be8dcf9cfed96e6509c76f85cecf11.jpg)
Окрема панель з кнопками для керування кліматичною системою цікаво оформлена та зручна в користуванні. Є повноцінний клімат-контроль. нарешті з’явилися підігрів керма поряд з підігрівами крісел (додаткова платна опція).
Сучасність та технологічність дісталась і Renault Duster. Тож монітор на 10 дюймів та цифрова приладова панель на 7 дюймів — це топ, який отримуєте в максимальній комплектації Techno. Базова версія пропонує звичайні прилади, 3,5-дюймовий екранчик бортового комп’ютера та радіомагнітолу. В нашому ж випадку це не тільки не найгірша аудіосистема, кольоровий сенсорний екран, два Type-C, а також бездротове підключення смартфона Apple CarPlay та Android Auto. Бездротова зарядка — перевага лише топової версії.
Зекономили в Renault Duster явно лише на матеріалах. І наче не так вже і важливо, коли розумієш всю практичність цієї автівки. Нехай тут жорсткий грубий пластик різних видів всюди, але він не дряпається, поки що не скрипить та легкий в догляді. Головне, що загальна стилістика має добрий вигляд. Зручні полички в консолі для смартфонів та дрібниць, невеликі підсклянники, в які влізе лише маленький стаканчик еспресо, не об’ємний підлокітник з оббивкою з екошкіри.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fca1113fbc63407f003508ae47f267b57.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F3a075fb532f8b3ff1243139e1fd50b7c.jpg)
Бардачок теж здається трохи більшим ніж є насправді. Хочеться додати ще поличку, як в Jeep, але і тут зекономили. Не одразу знайдеш і регулювання аудіо, адже воно добре приховано під кермом. Якщо знати, що цей важіль там і як все регулювати, то стає навіть зручною. Все інше на своїх місцях: від керування круїзом до зміни вигляду приладової панелі.
Здебільшого на приладовій панелі змінюється лише інформація бортового комп’ютера, а не вигляд. Є режим для відображення роботи систем допомоги, але з них тут тільки попередження від системи контролю «Сліпих зон». Тут точно зекономили та не додали жодних асистентів. Добре для тих, хто не знає що це таке, або не полюбляє їх. Тільки в сучасному світі ці технології просто стають все більш необхідними, якщо не обов’язковими.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F78f7641944f3718d074ee93195372a3d.jpg)
З додаткових опцій в нашому тестовому Renault Duster є ще система кругового огляду. Задня камера разом з парктроніками — за замовчуванням. Якість може і не найліпша, та й викривлення є, але для їзди в тісних просторах це навіть зручно. Не кажучи вже про рух бездоріжжям.
Простір та фішки в новому Renault Duster
Не балують компакти своїх пасажирів місцем. Проте Renault Duster пропонує широкий прохід, багато повітря над головою, достатньо перед колінами для середнього зросту, окремі виходи для зарядки гаджетів, кишені в спинках передніх крісел. Складати спинки дивана можна 40\60 та збільшувати багажний простір.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Ff2875166827fba75483c549dd7bd5242.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fbdb3824c69c72d37bcaed47b77c2107f.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F0ee2997f59035eded515ee3b147abe37.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Ff140d91285455b1340546adf34543e8f.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F928a51584ee8c1c9f7833fa9ba44110f.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F898233ac358ce878bfc90409f9d6237a.jpg)
Багажник в гібридній версії буде трохи меншим через особливості повнопривідної конструкції з муфтою та незалежною підвіскою позаду — і це 411 літрів поряд з 542 літри в інших версіях. Непоганий показник хоч і не рекордний в сегменті, але тут повноцінне запасне колесо під підлогою поряд з нішами та інструментами.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F4483e878f5612e19a0b2c3c149698fce.jpg)
Здається, що Duster ну дуже хоче бути схожим на Jeep, але не дотягує. Правда, взяв у конкурента деякі фішки у вигляді картинок на лобовому склі з машинкою, а також придумав додаткові ємності, підсклянники та ліхтарики, які можуть переноситись в багажник та по салону. Цікаві кріплення для них розкидано по всьому салону, а поряд з кермом пропонується підставка для смартфона, до речі, теж бездротова при підключенні до роз’єму.
Універсальна практичність
Треба розуміти, що тепер модельний ряд бренду переживає серйозні зміни і Renault Duster не єдиний, хто перетворився. Свіжа платформа CMF-B дозволяє інтегрувати більше технологій, в тому рахунку і гібридних. Тож ми отримуємо окрім знайомих dci 115 (1.5 дизель) та TCE 150 (1.3 бенз) перший м’який гібрид на базі TCe 130 mild hybrid – з 1,2-літрового бензинового турбованого мотора.
Розподілення трансмісій між двигунами взагалі дивне, адже повний привід тільки на механічній 6-ступеневій коробці та з найменшим двигуном на три циліндри та 1.2 літри, який має потужність 130 к.с. та крутний момент у 230 Нм, що доступні в повній своїй силі лише на 2250 обертах. Тож не дивно, що мені хотілось утримуватись на кожній сходинці довше ніж пропонує система.
Впевнена, що передавальні числа розраховані на таку роботу більше ніж на економічний режим, який підказує система, малюючи на приладовій панелі іконки перемикання на вищу передачу. Правді й витрата палива теж зростає відповідно. По місту ще можна триматись в рамках 7,4 літра, а ось бездоріжжя вже піднімає планку до 8,6 літра.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F0bcc63363ca97d09db18fb44207a6e4e.jpg)
Загалом тут змін куди більше ніж здається. Тепер в спілкуванні з новим Renault Duster відчувається справжня легкість. Кермо перейшло на електричний підсилювач та стало легшим. Можливо це лише мені не вистачало відгуку під час динаміки, але скоріше така поведінка особливість заточеності під їзду бездоріжжям, де все стає на свої місця та відчування кожного колеса більш зрозуміле. Все одно керувати ним приємніше, ніж більшістю представників бренду, а на швидкості до 120 км/год Renault Duster хоч і гудить, але тримає курс впевнено.
На дорозі кросовер поводить себе пристойно, не погрожуючи розгойдуваннями, як можна було б очікувати при кліренсі у 215 мм. Але шасі досить пружне, навіть іноді занадто. Авто поводить себе тим м’якше, чим гірше дорога, ковтаючи навіть погрозливо глибокі ями. А ось дрібні вибоїни передає в салон і робить поїздку для задніх пасажирів більш вібрувальною, ніж очікуєш. Варто пам’ятати, що в версії з повним приводом в Duster буде незалежна підвіска позаду, а в монопривідних — торсіона балка. Попереду завжди незалежна по типу Макферсон.
Renault Duster і раніше був одним з кращих всюдиходів у своїй ваговій категорії, а зараз здається покращив здібності. Тепер трансмісія пропонує режими роботи повного приводу від економічного, коли більше залучений передній привід до руху по снігу чи піску, а також є блокування крутного моменту 50\50. Така гамма дозволяє кросоверу пробиратись крізь бруд та ще важчі ділянки, ніж просто лісова колія.
Здатність брати на буксир до 1500 кг — це для компакта Б-класу непогані показники. Тож витягнути якогось бідолагу можна з легкістю, як і буксирувати причеп на дачу. Плюс на даху за замовчуванням є рейлінги, а в максимальній комплектації вони ще й можуть змінювати напрям кріплень для встановлення додаткового багажника на дах. Тож при спорядженій масі в 1 495 кг можна довантажити кросовер ще на більшу масу за нього (3 395 кг).
Висновки та позиціювання
В третьому поколінні Duster переходить на той самий бік екології, як і всі європейці. Наслідки тут відповідні і більшість країн взагалі не отримують дизельних двигунів. Нам поки що щастить, але в обмеженій версії — монопривід з 6МКПП плюс доданий AdBlue. Задушені екологією мотори — наша реальність. І лише поява гідних гібридних версій може врятувати ситуацію.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fe8f39b43035066d0f1f8c89850e84683.jpg)
Наш тестовий Mile Hybrid оснований на 48-вольтовій системі, яка складається зі стартера-генератора на 48 В та літій-іонній батареї на 0,8 кВт. Непогана система в парі з механічною коробкою, яка дозволяє регулювати крутний момент, не довіряючи електроніці. А це в нашому випадку тільки на краще. Двигунчик підштовхується не тільки турбіною, але і підживлюється батарейкою. Старт-стоп гарно підхоплює та запускає двигун, якщо він раптово заглохне (класна функція для тих, хто починає їзду на механічній коробці).
Випробування на позашляхових маршрутах, які мені випало знайти показало, що машина здатна навіть на більше, ніж можна подумати. Скоріш за все власники старих версій розуміють про що йде мова. Тим паче, що конфігурація шасі максимально збережена. Залишається лише сподіватись на міцність та надійність всієї цієї системи, щоб ми через 10 років все ще нахвалювали зміни в Mk3.
На сьогодні Renault Duster повністю виправдав всі сподівання, які на нього поклали. Три комплектації, три двигуни, обмеженість обрання приводу та коробки з двигунами, але збереження ціни, яка тримається з 22 до 26 тисяч доларів. Все це робить Renault Duster незамінною робочою конячкою для тих, кому цікава практичність та універсальність. Він не складе конкуренцію Ineos Grenadier, але з легкістю долає різкі пагорби та вправно використовує систему контролю тяги під час вивішування коліс або буксування в піску.
Тим паче, що конкуренції за характеристиками та прайсом знайти важко. Дешевше буде тільки моноприводний китаєць Chery Tiggo 4 або Skoda Kamiq в найпростішій версії. Більш комфортним, сучасним та технологічним стане Ford Kuga або VW T-Roc, де ціна повзе за 28 тисяч доларів. Поки що лише Suzuki Vitara може претендувати на гідну конкуренцію за всіма показниками, враховуючи позашляхові. Та й ціна на старі версії японців 2024 року непогана і є можливості вибору коробки та приводу.
На їх фоні Renault Duster все ж таки залишається простим, зрозумілим та невибагливим трудягою, який трохи причепурився та виглядає сучасно і стильно. Його перевагою стає не тільки ціна від 929 900 до 1 110 600 гривень, але і можливість зекономити до 100 000 гривень завдяки фірмовій програмі.
ПЛЮСИ: стилістика дизайну, позашляхові здібності, кращим став салон та рівень шумоізоляції.
МІНУСИ: якість матеріалів в салоні, аудіосистема, витрата пального, пропозиції двигунів та коробок.
Технічні характеристики Renault Duster mile Hybrid 130 TCe 1.2 6MT Techno
Кузов, тип | SUV |
Габарити (ДхШхВ), мм | 4343x1574x1661 |
Колісна база, мм | 2657 |
Заявлений кліренс, мм | 217 |
Об’єм багажника, л. | 411/1 424 |
Споряджена маса, кг | 1423 |
Двигун | 1.2 Hybrid |
Потужність, к.с. | 130 |
Крутний момент, Нм | 230 |
Батарея Li-ion, кВт*г | 0,8 |
Тип приводу | 4WD |
Підвіска | Незалежна Макферсон/ незалежна |
Трансмісія | 6 МТ |
Динаміка 0-100, с | 11 |
Максимальна швидкість, км/год | 180 |
Споживання палива, л (змішаний) | 6,4 |
Вартість, грн | Від 929 900 |
Вартість тестового авто, грн | 1 110 600 |
Конкуренти | Suzuki Vitara |
Ford Puma | |
Skoda Kamiq | |
Hyundai Kona | |
Nissan Juke |

