/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2Fc2db69ba7fd177f234d8e5e57f2890c9.jpg)
Торговельна війна змушує Китай переглянути глобальні експортні маршрути
Китайські експортери активно шукають нові ринки збуту через торговельну війну зі США та впровадження масштабних американських мит на китайські товари.
Торговельна війна вже негативно впливає на китайську економіку. У квітні виробнича активність у Китаї показала найгірше скорочення з 2023 року, а нові експортні замовлення досягли найнижчого рівня з 2022 року, пише Bloomberg.
У Гуанчжоу відбулась виставка Canton Fair, яку активно відвідували представники з Близького Сходу та Африки. За даними організаторів, кількість потенційних покупців із країн БРІКС, включаючи Росію та Індію, зросла на 24%, а з країн-учасниць китайської ініціативи "Один пояс, один шлях" — на 17%. Кількість відвідувачів з Європи та США разом зросла лише на 3%, тоді як загальна кількість відвідувачів збільшилася на 17%.
Багато китайських експортерів споживчих і побутових товарів надають перевагу ближчим ринкам, таким як Близький Схід і Південно-Східна Азія, де економіки індустріалізуються і зростає середній клас. "Наш бізнес, як очікується, зростатиме краще на Близькому Сході, де люди багатші та мають високу купівельну спроможність", — сказав Кім Чонг Чім, керуючий директор Stechcol Ceramic Crafts Development.
Південно-Східна Азія вже стала найбільшим експортним ринком для Китаю за останні роки. Багато країн цього регіону демонструють двозначне зростання онлайн-роздрібної торгівлі, що відкриває великі можливості для транскордонної електронної комерції китайських експортерів.
Через нестабільні відносини зі США деякі компанії відмовляються від американського ринку. "Кілька років тому ми купили землю в Камбоджі та почали будівництво, — розповідає Ро Юань, експорт-менеджер Zhuguang Group, яка продає різдвяне освітлення до Південної Америки та Європи. — Але через тарифні проблеми та постійно мінливу політику ми вирішили не продовжувати і просто здаємо будівлі в оренду". Враховуючи нестабільні зв'язки зі США, компанія вирішила відмовитися від ведення бізнесу з американцями. "Навіть якщо ми зараз отримуємо запити від американських покупців, ми зазвичай не хочемо їх приймати", — додала вона.

