Заступник генерального директора компанії з виробництва засобів РЕБ Анатолій Храпчинський відзначив, що відкриття в Україні заводу, де остаточно будуть складати шведські винищувачі Gripen, вигідне тим, що в нашій країні відбудеться локалізація виробництва літаків, які у Повітряних силах потенційно стануть основними. Про це заявляв і президент Володимир Зеленський, і Повітряні сили прописували це у своїй візії, яку опублікували ще наприкінці 20-х.
А нещодавно вже відбулися перемовини про імплементацію цього "найперспективнішого літака" у ПС. Це питання, за словами експерта, підіймали з початку війни, але раніше компанія-виробник Saab не могла забезпечити достатню кількість літаків і комплектуючих. Через це було ухвалено рішення зосередитися спершу на F-16.
"Проте дуже важливо — локалізувати виробництво не в одному місці. Якщо подивитися на український ОПК в контексті авіаційної галузі, то у нас є Харківський авіаційний завод, у нас був «МіГремонт», у нас є Львівський авіаційний завод, у нас є «Мотор Січ», у нас є «Івченко-Прогрес», у нас є завод Антонова, тобто маємо розлогу мережу заводів, які могли б стати елементами одного літака", — відзначив Храпчинський, пояснивши, що виготовлення окремих елементів бортів на різних заводах могло б вберегти від диверсій.
Нещодавно головний конструктор Fire Point Денис Штілерман розповідав ZN.UA, що компанія виробляє дві-три крилаті ракети"Фламінго" на день. Детальніше про виготовлення цієї системи озброєння читайте у матеріалі Віталія Кононюченка "Точка вогню. Розмова про дрони, ракети та Міндіча".
