“Укрзалізниця” запроваджує безкоштовні квитки у періоди низького попиту
“Укрзалізниця” запроваджує безкоштовні квитки у періоди низького попиту

“Укрзалізниця” запроваджує безкоштовні квитки у періоди низького попиту

Член наглядової ради “Укрзалізниці” Сергій Лещенко повідомив, що нова соціальна програма “УЗ-3000” дозволить українцям безкоштовно подорожувати залізницею під час періодів низького попиту. Ініціатива передбачає надання безплатних квитків на непродані місця у поїздах і не потребує додаткового фінансування з держбюджету.

Як пояснив Лещенко у своєму дописі у Facebook, програма має на меті ефективніше використовувати пасажирські перевезення в час, коли кількість подорожей значно зменшується. За його словами, така практика є поширеною в Європі, де держава фінансує пасажирський сектор для підтримки мобільності населення. Посадовець наголосив, що програма діятиме лише у низький сезон, коли у поїздах залишаються сотні тисяч вільних місць. Наприклад, у серпні “Укрзалізниця” перевозить близько 2,6 мільйона пасажирів, а в лютому — лише 1,9 мільйона. У цей період середнє завантаження вагонів становить близько 70%.

“Зараз листопад, це низький сезон мобільності українців. Тільки в потягах до Львова, Ужгорода, Одеси сотні вільних місць на сьогодні, 3 листопада. Потяги будуть їхати напівпорожніми. Це той ресурс, який треба спрямувати на програму “УЗ-3000”, — зазначив Лещенко.

Він уточнив, що безкоштовні квитки не надаватимуться у періоди високого попиту — під час свят чи канікул. Програма є добровільною: пасажири самостійно вирішуватимуть, чи скористатися можливістю безплатного проїзду, залежно від запропонованих дат і маршрутів.

“Хто не захоче їхати, бо йому не підійдуть дати — той не поїде. В музеях теж є безкоштовні дні, але багато хто уникає саме цих дат”, — пояснив він.

Лещенко спростував заяви критиків про можливі додаткові витрати з держбюджету, підкресливши, що мова йде про використання вже оплачених, але невикористаних місць у поїздах. За його словами, програма дозволить одночасно підтримати громадян, бізнес і державну компанію.

“Держава профінансувала коштом платників податків УЗ, але дала можливість частині платників отримати зворотний фідбек у вигляді соціальної допомоги. Промисловість не страждає від підняття вантажних тарифів, УЗ отримала ресурс і населила вагони в низький сезон, громади — новий попит, бізнес — нових клієнтів. Усі у виграші”, — підсумував Лещенко.

Раніше президент України Володимир Зеленський оголосив про запуск програми транспортної підтримки “УЗ-3000”. Вона передбачає безкоштовний проїзд залізницею на відстань до трьох тисяч кілометрів для всіх громадян України. Мета ініціативи — зробити внутрішні подорожі доступнішими під час війни та стимулювати економічну активність у регіонах.

Теги за темою
Укрзалізниця
Джерело матеріала
loader
loader