Змінюйся або помри: що нового чекає на юридичну індустрію після пандемії COVID-19
Змінюйся або помри: що нового чекає на юридичну індустрію після пандемії COVID-19

Змінюйся або помри: що нового чекає на юридичну індустрію після пандемії COVID-19

BDO стартапу Legal Nodes Нестор Барчук, написав для AIN.

UA колонку на тему майбутнього юридичної індустрії: як вона зміниться і як коронавірус може пришвидшити ці зміни.

Змінюйся або помри: що нового чекає на юридичну індустрію після пандемії COVID-19 - Фото 1

Пандемія застала бізнес зненацька: більшість юридичних фірм виявилася не готовими до закриття офісів та дистанційної роботи.

Коли у одного з юристів лондонського офісу Baker Mc.

Kenzie, який недавно перед цим повернувся із-за кордону, з’явилася підозра на коронавірус, увесь офіс був тимчасово закритий.

Тим не менше, фірма повідомила про те, що у неї є налагоджена еджайл-система для дистанційної роботи, завдяки якій ефективність роботи юристів не постраждає.

Проте навіть якщо повірити Baker Mc.

Kenzie, далеко не всі юридичні фірми можуть похвалитися такою системою — у багатьох випадках кейс вимагає спільної одночасної роботи юристів або постійних відряджень для успішного його закриття.

У такому випадку ефективність роботи фірми значною мірою страждає.

Ще більші проблеми пандемія створює для судочинства, що вимагає безпосередньої присутності учасників процесу.

Європейське та американське судочинство призупиняється, учасникам залишається лише чекати та спостерігати за тим, як буде складатися ситуація, а сторонам захисту та обвинувачення — йти на угоду зі слідством чи відмовлятися від обвинувачення там, де це можливо.

Протягом останніх десятиліть у судочинстві велася внутрішня дискусія на тему необхідності хоча б часткової діджиталізації, проте лише зараз можна очікувати якогось прогресу.

Судячи з усього, недоторканній до цього часу традиції юридичних фірм надсилати десятками коробки з паперовими документами, приходить кінець.

Міжнародний центр з урегулювання інвестиційних спорів нарешті закликав сторони подавати всі письмові матеріали та будь-яку супровідну документацію лише в електронному вигляді, і, таким чином, повністю перейшов на електронний документообіг.

Багато європейських арбітражних установ мають у своїх правилах пункти, що передбачають можливість проводити Е-Слухання шляхом відео- або телефонної конференції або проводити опитування свідків без їх фізичної присутності, тому зараз саме час використовувати ці можливості та рухатися.

Одна з найбільш впливових європейських арбітражних установ, Лондонський міжнародний арбітражний суд заборонив подавати заявки інакше, аніж через онлайн-систему, що є серйозним прецедентом для юридичної індустрії країни, в якій важливим атрибутом судді в процесі є наявність перуки на голові.

Ми у Legal Nodes давно вважали 2020-ті десятиліттям лігалтеку, але пандемія внесла свої корективи і значною мірою пришвидшила процеси реформації.

На мою думку, можна передбачити кілька найбільш актуальних трендів пост-карантинного періоду:.

Слухання частіше почнуть проводити онлайн без фізичної присутності сторін.

Така практика глибше вкоріниться та набуде більшого поширення.

І якщо наразі електронна подача документів та Е-Слухання є скоріше вимушеними заходами, то з часом вони стануть невід’ємною частиною процесу, як швидша та зручніша альтернатива.

Час юриста/адвоката почне більше цінуватися.

І мова тут не зовсім про зростання погодинної оплати — навпаки, внутрішні регулятори в Європі та США зараз прагнуть зробити ціноутворення на юридичні послуги більш прозорим.

Юристи більшою мірою захочуть економити свій час, автоматизуючи процеси, які до цього не були автоматизовані.

За статистикою останніх років, юрист витрачає 40% свого часу на неюридичну роботу, а саме на продаж своїх послуг, в той час як юридична фірма щорічно витрачає близько 12.000$ на одного юриста на маркетинг та бізнес девелопмент.

В найближчі роки значної популярності набудуть сервіси, що допоможуть автоматизувати юридичний маркетинг та біздев.

З’явиться специфічний софт для юристів.

Йдеться про спеціалізовані дешборди, CRMки, епки для колективної дистанційної роботи над кейсом, епки для онлайн-комунікацій.

Юристам сподобається працювати дистанційно.

Досвід роботи у традиційній юридичній фірмі для багатьох юристів був достатнім, щоб зрозуміти, що традиційні “правила”, що встановлені в індустрії, не всім підходять.

Строгий офіційний стиль одягу, непорушний розпорядок дня та робота за офісним столом з раннього ранку до пізньої ночі не обов’язково несуть в собі якість та великою мірою спрямовані на вигорання та експлуатацію себе чи колег.

Можливість працювати дистанційно значно розширить професійні можливості юриста, дозволить працювати над сайд-проектами, перейняти хороші практики фрілансу.

Таким чином, в наступні роки набудуть популярності юридичні маркетплейси, які дозволять юристу самому обирати проекти, що його цікавлять, визначати рівень навантаження та розвиватися у бажаному напрямку.

Наостанок, було б цікаво подивитися на час, у якому юристам не доводилося б обов’язково зустрічатися з клієнтом, запрошувати його до себе в офіс чи ходити на зустрічі.

Технології дозволяють проводити будь-які комунікації онлайн, тепер слово за індустрією та її консервативним етикетом.

А ще цікавіше було б подивитися на майбутнє, в якому рукостискання стануть рудиментом.

Автор: Нестор Барчук, BDO стартапу Legal Nodes.

Теги по теме
кризис
Источник материала
loader
loader