19 мая, воскресенье
С картинками
Текстовый вид
ru
Украинский
Русский
Масковий скандал: Як медичний вантаж з Китаю опинився на прилавках "Епіцентру"
Масковий скандал: Як медичний вантаж з Китаю опинився на прилавках "Епіцентру"

Масковий скандал: Як медичний вантаж з Китаю опинився на прилавках "Епіцентру"

Володимир Зеленський особисто зустрічав в аеропорту Гостомеля найбільший у світі транспортний літак Ан-225 "Мрія", на борту якого перебував медичний вантаж китайського виробництва. В Офісі президента в той день заявили, що повітряне судно доставило з Тяньцзіня гуманітарний вантаж. Звертаємо особливу увагу на слово "гуманітарний" і поки йдемо далі.

Що саме було на борту

Цитуємо Зеленського: "Наша "Мрія" привезла в Україну 12 млн масок – як для лікарень, так і для аптечних мереж. Також привезли близько 260 тис. захисних окулярів для наших медиків і понад 100 тис. захисних костюмів 5-го рівня захисту".

На сайті президента повідомили, що всього з китайського Тяньцзіня доставлено понад 100 тонн гуманітарного вантажу.

Керівник державного підприємства "Антонов" Олександр Донець уточнив, що на борту було 103 тонни вантажу.

Листи від нардепа

Вчора стало відомо, що депутат Олександр Герега (група "За майбутнє") написав листа меру Києва Віталію Кличку та своїми колегами по парламенту з пропозицією купувати медичні товари протиепідемічного призначення в його компанії "Епіцентр К".

Важлива деталь. Згідно з українським законодавством, народні депутати не можуть займатися трудовою або підприємницькою діяльністю, за винятком викладацької, наукової або медичної. Вони також не можуть входити до складу правління, інших виконавчих або контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що мають на меті отримання прибутку.

Станом на 29.04.2020, згідно з даними Оpendatabot, ТОВ "Епіцентр К" належить родині Олександра та Галини Гереги (51,3% і 47,97% відповідно) та Тетяні Суржик (0,73%).

Повернемося до листа Гереги, який, до речі, був надруковий на депутатському бланку. Його опублікувала "Українська правда".

"Шановний Віталію Володимировичу! Минулого тижня літак "Мрія" доставив до України велику партію медичних масок, окулярів, стерильних комбінезонів 5 ступеня захисту, а також інші товари протиепідемічного призначення. Всі вони мають європейський та український сертифікати якості. Коли буде замовлена велика партія, ціна буде меншою (прайс товарів додається). Якщо буде ваша зацікавленість, то просимо вас звертатися з усіма питаннями до певних осіб в компанії "Епіцентр К".

Журналісти звернулася до вказаниих у листі контактних осіб. Представниця компанії Ольга Анатоліївна зазначила, що в "Епіцентр К" дійсно можна купити маски та інші товари.

На уточнююче запитання, чи передавався доставлений "Мрією" вантаж на благодійній основі в лікарні і аптеки, вона зазначила, що "це надійшло на комерційній основі, ми закуповуємо".

"Кожен може зробити помилку"

Помічник Гереги Ольга Григор'єва зазначила, що лист на ім'я столичного голови помилково відправила інша помічниця, яка нібито переплутала поштові адреси.

"Ну такий лист був всього один – на КМДА. Він був один. І це помилка. Він не повинен був вийти. Але помічник зробила помилку. Він один-єдиний такий. Помічник з власної ініціативи. Думаю, що народний депутат буде розбиратися ще. Але це був один такий лист, і це була помилка помічниці. Всі ми люди, кожен може зробити помилку", - цитує Григор'єву "Українська правда".

При цьому співрозмовники видання в парламенті повідомили, що подібні листи від Гереги "приходять всім на депутатські скриньки".

Вантаж гуманітарний?

Начираючий обертів скандал прокоментував "Стране" заступник голови Офісу президента Кирило Тимошенко, який теж зустрічав "Мрію" у Гостомелі.

"Весь літак оплачував "Епіцентр", і весь вантаж теж сплачували "Епіцентр" та інші бізнесмени. Самі. Без нас. Вся гуманітарка сплачена також бізнесменами. Безпосередньо. Ми просто зустріли літак, адже це Мрія, і це вантаж для України. Ні бюджет, ні наш фонд, нічого не платили за вантаж і літак", - заявив Тимошенко.

Відзначимо, що в публікації на сайті Офісу президента від 23 квітня не згадувалося про комерційну партію на борту "Мрії".

Сьогодні до України з Китаю прилетів ще один літак з засобами захисту для медиків, який доставив 400 тис. респіраторів і 50 тис. захисних щитків.

За словами Тимошенка, в цілому до країни з Китаю з медтоварами прилетіло 25 літаків: рейс організовував Офіс президента, використовуючи кошти благодійних фондів.

"Ми дозволили комерційним організаціям, насамперед мережам аптек і рітейлерам, привозити вантажі. Насамперед, це звичайні маски для населення. Саме ці літаки, перельоти з Китаю в Україну, сплачують комерційні організації", - пояснив заступник голови ОП.

Він висловив думку, що ця ініціатива допомогла знизити вартість масок в аптеках, де ще місяць тому вони коштували 20-25 гривень.

"Ми подолали кризу, це була наша задача. Далі всі закупівлі проводить МОЗ, вони вже почали їх закуповувати. Надалі їх доставлятимуть як літаками, так і морем, поїздами з різних країн. Завданням ОП було подолати кризу, тому ми говоримо, що це був останній рейс", - заявив Тимошенко.

Київ купував маски в "Епіцентрі"

На сьогоднішньому брифінгу столичний голова Кличко повідомив, що КП "Фармація" купувало маски у компанії Гереги для продажу в комунальних аптеках.

"1 квітня КП "Фармація" закупило 50 тис. масок у "Епіцентру", до того, як надійшли маски, замовлені містом. Маски у "Епіцентру" були придбані КП "Фармація", а не за бюджетні кошти" - констатував мер Києва.

Він додав, що на початку карантину, коли був гострий дефіцит засобів захисту, "Епіцентр" безкоштовно надав місту 100 тис. масок.

Що стосується пропозиції від Гереги, то, за словами Кличка, відповідний лист від нардепа дійсно був зареєстрований в канцелярії Київської міської державної адміністрації 28 квітня.

Мер заявив, що міська влада розгляне його згідно з чинним законодавством, і зазначив, що до цього подібних листів від Гереги в КМДА не надходило.

"Епіцентр" і карантин

Незважаючи на карантин, компанія не закривала свої торгові центри. Навпаки, було вирішено налагодити продаж захисних масок, антисептиків, побутових засобів дезінфекції, щоб, як зазначено на сайті "Епіцентру", "продовжувати виконувати соціальну місію". 

В заяві компанії від 17 березня повідомлялося, що компанія направить 1% свого обороту на закупівлю медичного обладнання і засобів захисту.

"Працюючи в штатному режимі, ми розраховуємо щомісячно направляти на допомогу країні 40-50 млн грн для закупівлі медичного обладнання, масок, дезінфікуючих засобів і засобів захисту", - йдеться в повідомленні.

Таким чином гіпермаркет продовжив роботу в умовах карантину "як мережа господарських магазинів із забезпечення населення товарами першої необхідності".

Теги по теме
Владимир Зеленский Китай
Источник материала
Поделиться сюжетом