Місцеві онлайн-медіа почали більше писати про вибори: без аналітики, зате із джинсою – моніторинг
Місцеві онлайн-медіа почали більше писати про вибори: без аналітики, зате із джинсою – моніторинг

Місцеві онлайн-медіа почали більше писати про вибори: без аналітики, зате із джинсою – моніторинг

Такими є проміжні результати моніторингу 33 онлайн-медіа у 12 областях України за 26 вересня – 9 жовтня, який проводить коаліція громадських організацій за підтримки Проєкту «ЄС та Рада Європи працюють разом для підтримки свободи медіа в Україні».

Основні висновки цього проміжного моніторингу* представила під час онлайн-презентації 22 жовтня Діана Дуцик, експертка Ради Європи, виконавча директорка ГО «Український інститут медіа та комунікації».

Під час другого моніторингового періоду кількість новин про вибори дещо зросла порівняно з першим.

Тема виборів піднялася із 7 на 5 місце (це 5,33%, або 659 новин).

Кількість новин про вибори збільшувалася з розгортанням виборчої кампанії.

«Тому що самі суб’єкти виборчої кампанії почали активніше поводитися, включилися в медійну кампанію», – пояснила пані Дуцик.

Проте все одно тема виборів у місцевих медіа була представлена недостатньо.

За словами пані Дуцик, лише в київських медіа тема виборів на першому місці.

Натомість у львівських медіа тема виборів навіть не увійшла в топ-10.

Топ-3 тем залишились незмінними, лише помінялися місцями: на першому місці за увагою медіа тема «Катастрофи, інциденти, нещасні випадки» (15,68%, або 1939 новин), тема «COVID-19» опустилася на друге місце (14,54%, або 1799 новин).

Тема «Злочинність» тримається на третьому місці (11,15%, або 1379 новин).

Тобто теми негативної тональності продовжують домінувати в місцевих онлайн-медіа.

«Якраз у цей період сталася трагедія – катастрофа військового літака АН-26.

І місцеві медіа приділяли їй багато уваги», – пояснила Діана Дуцик першість теми катастроф.

Важливі теми Криму, ООС, національних меншин не набирають й 1% уваги місцевих онлайн-медіа.

Про Крим моніторинг виявив лише 2 новини з понад 4000 проаналізованих публікацій (0,02%), про ООС – 69 новин (0,56%), про національні меншини – 5 новин (0,04%).

Також мало уваги місцеві медіа приділяють темі російської агресії.

У медіа Донецької, Луганської областей тема подій на Донбасі на першому місці, але в них відсутня тема російської агресії», – сказала Діана Дуцик.

Хоча у другий моніторинговий період регіональні медіа почали висвітлювати діяльність партій місцевого значення, розмаїття політичних сил, представлених на місцевих сайтах, залишається все ще дуже незначним.

Онлайн-медіа зосереджені на новинному представленні теми виборів, як і в перший моніторинговий період.

Аналітика практично відсутня.

Подекуди почали з’являтися просвітницькі матеріали, які роз’яснюють виборцю права та процедуру голосування згідно з новим виборчим законодавством, інші важливі та складні аспекти, пов’язані з виборами.

Але таких матеріалів критично мало.

«Зараз не вистачає аналітичних ґрунтовних матеріалів про кандидатів, про партії.

Не вистачає критичного осмислення їхніх програм.

Те, що медіа висвітлюють, – це або сухі інформаційні повідомлення, або джинса», – наголосила Діана Дуцик.

«Джинса» продовжує лишатися головною медійною проблемою виборчих кампаній.

Онлайн-медіа в усіх регіонах, які були в моніторингу, розміщували контент з ознаками замовності від різних політичних сил та кандидатів у мери.

«Джинсують різні політичні сили, майже всі.

Публікують її майже всі медіа, які потрапили в моніторинг», – сказала пані Дуцик.

Онлайн-медіа часто некоректно маркують політичну рекламу, зокрема в такий спосіб, що читачу складно зрозуміти, що перед ним політична реклама.

Або ж узагалі її не маркують.

Належним чином маркують політичну рекламу львівський сайт «Твоє місто» та ще декілька місцевих сайтів, зауважила пані Дуцик.

У топ-10 політичних партій, яким приділяли найбільше уваги місцеві онлайн-медіа, опинилися 5 парламентських партій («Слуга народу», «Батьківщина», «Опозиційна платформа – За життя» (ОПЗЖ), «Європейська солідарність», «Голос»).

Також чимало уваги отримали місцеві партії, такі як «За майбутнє» та «Наш край» (монітори фіксували в різних місцевих онлайн-медіа чимало новин з ознаками замовності, які в позитивній тональності представляли ці партії), а також зовсім локальна політична сила «Команда Андрія Балоги» (остання – за рахунок безперервного піару на закарпатському сайті «Мукачево.

Першість на графіку топ-10 партій за згадками в медіа посіли «кандидати від інших партій» – це представники всіх інших непарламентських, невеликих або місцевих партій, які беруть участь у цих місцевих виборах.

У топ-10 кандидатів у мери, яких найбільше висвітлювали онлайн-медіа, перше місце посів кандидат у мери Києва та чинний міський голова столиці Віталій Кличко, про якого домінують нейтральні згадки.

А от за кількістю позитивних згадок першість здобув кандидат у мери Рівного від партії «За майбутнє» Юрій Вознюк.

* Моніторинг проводить з 5 вересня по 25 жовтня коаліція громадських організацій, що включає «Комісію журналістської етики», «Платформу прав людини», «Український інститут медіа та комунікації», Stop.

Fake та асоціацію «Жінки в медіа».

Моніторинг охоплює контент 33 місцевих суспільно-політичних онлайн-медіа з найширшою аудиторією у 12 областях України (Вінницька, Волинська, Житомирська, Закарпатська, Київська, Львівська, Рівненська, Сумська, Чернівецька, Чернігівська, підконтрольні уряду України частини Донецької та Луганської), а також 120 Facebook-сторінок партій, партійних осередків, партійних лідерів і кандидатів.

Теги по теме
Новости Инфопространство
Источник материала
Поделиться сюжетом