2 млн гривень медіа Медведчука з лютого витратили на рекламу у фейсбуці
2 млн гривень медіа Медведчука з лютого витратили на рекламу у фейсбуці

2 млн гривень медіа Медведчука з лютого витратили на рекламу у фейсбуці

2 млн гривень медіа Медведчука з лютого витратили на рекламу у фейсбуці

У лютому 2021 року телеканали «112 Україна», NewsOne та ZIK різко наростили витрати на саморекламу у соціальних мережах. Це сталось одразу ж після накладення санкцій та блокування, пише рух «Чесно». 

Невдовзі активізувався і новостворений «Перший незалежний». З березня витрати на рекламу лише зростали і у липні сягнули $27,5 тис., або понад 700 тис. гривень. Загалом згадані медіа з лютого по липень витратили на рекламу у Facebook $73,6 тис., або близько 2 млн гривень.

Найбільше на рекламу витрачає «Перший незалежний» – в цілому $27 тис. доларів, або 37% від загальної суми витрат. «112 Україна» у 2021 році вже витратив $18 тис., NewsOne – $14 тис., а ZIK – $12 тис. 

У червні – липні активізувалася ще одна сторінка, афілійована з цими каналами – «Стопцензура: 112 Украина, NewsOne, Zik». Її витрати станом на кінець липня сягають $1,3 тис.

Одразу три канали за підсумками першого півріччя 2021 року потрапили у першу двадцятку за витратами на рекламу в українському сегменті Facebook: «Перший незалежний» (6-те місце), «112 Україна» (10-те місце), NewsOne (18-те місце). ZIK за витратами у той же період посів 26-те місце.

Зміст рекламних дописів досить одноманітний. Якщо спочатку «Перший незалежний» просував сам себе, апелював до свободи слова і був критичний щодо влади, то в останні місяці сторінка повністю перемикнулася на піар Віктора Медведчука, партії ОПЗЖ та її основних спікерів (Вадима Рабіновича, Рената Кузьміна).

2 млн гривень медіа Медведчука з лютого витратили на рекламу у фейсбуці - Фото 2

Чи не найсистемніше на піар Медведчука працює NewsOne. На три-чотири рекламні дописи про нього припадає хіба що один інший допис, переважно критичний щодо влади (про ціни, тарифи тощо).

Зміст рекламних дописів ZIK мало відрізняється від «Першого незалежного», «112 каналу» чи NewsOne.

2 млн гривень медіа Медведчука з лютого витратили на рекламу у фейсбуці - Фото 3

Втім, онлайн-експансія Медведчука, його каналів та їхніх спікерів не обмежується рекламою зі сторінок згаданих телеканалів. Вже тривалий час в інтересах Медведчука та ОПЗЖ працюють видання Politeka та Znaj.ua. На сайтах цих видань щодня з'являється по кілька новин із цитуванням лідера ОПЗЖ або ж позитивні тексти про нього.

2 млн гривень медіа Медведчука з лютого витратили на рекламу у фейсбуці - Фото 4

Нагадаємо, що моніторинг ДМ також відзначив збільшення реклами ОПЗЖ на відповідних каналах. 

Нагадаємо, 4 жовтня 2018 року Верховна Рада прийняла постанову, якою схвалила пропозиції санкцій щодо семи компаній, яким належать ліцензії телеканалів «112 Україна» та NewsOne. Свої пропозиції парламент скерував до Ради національної безпеки та оборони України. Появі постанови передувала петиція про припинення діяльності телеканалів «112 Україна» та NewsOne, зареєстрована на сайті Верховної Ради 20 вересня. А за тиждень до того голова Нацради з питань телебачення і радіомовлення Юрій Артеменко, пояснюючи зволікання Нацради з розглядом продовження цифрових ліцензій «112 України», сказав, що до парламенту вноситься якийсь законопроект, який дозволить застосовувати певні важелі до тих медіа, на які є вплив іноземного резидента. В РНБО оголосили, що рішення буде ухвалене після перевірки СБУ за дорученням президента.

У Верховній Раді створили тимчасову слідчу комісію для проведення розслідування відомостей щодо дотримання вимог законодавства під час зміни власників інформаційних телеканалів та забезпечення протидії інформаційному впливу Російської Федерації. Вона завершила роботу та відзвітувалась 17 квітня 2020 року. Верховна Рада не підтримала звіт комісії. 

У липні 2019 року новопризначений в.о. голови СБУ Іван Баканов на засіданні РНБО запропонував прийняти рішення про застосування санкцій до юридичних осіб телеканалів «112 Україна» і NewsOne та ввести їх у дію відповідним указом Президента України. Однак такого рішення РНБО досі не прийняла.

Народний депутат від «Слуги народу» і радник команди президента Микита Потураєв розповідав, що у команди президента є напрацювання рішень щодо каналів, підконтрольних Віктору Медведчуку.

У серпні видання «theБабель» повідомило, що СБУ порушила кримінальне провадження щодо телеканалу «112 Україна» за статтею 206 Кримінального кодексу (протидія законній господарській діяльності). «Детектору медіа» у відповідь на запит в СБУ не надали ніяких коментарів та інформації, посилаючись на таємницю слідства.

Наприкінці серпня Володимир Зеленський в інтерв’ю на каналі «1+1» анонсував «гучну історію з поганим закінченням» для партії та каналів, контрольованих Віктором Медведчуком.

За результатами моніторингу проросійських дезінформаційних наративів, який проводила громадська організація «Детектор медіа» восени 2020 року, телеканали «групи Медведчука» відповідальні за більш ніж половину зафіксованих випадків проросійської пропаганди.

Фото: «Чесно»

Теги по теме
Новости Виктор Медведчук Инфопространство
Источник материала
loader
loader