Уряд пропонує дозволити примусове вилучення земельних ділянок для будівництва доріг
Уряд пропонує дозволити примусове вилучення земельних ділянок для будівництва доріг

Уряд пропонує дозволити примусове вилучення земельних ділянок для будівництва доріг

КИЇВ. 14 грудня. УНН. В Україні пропонують дозволити примусове оплатне вилучення земельних ділянок у їхніх власників у разі виникнення суспільної необхідності для будівництва автомобільних доріг загального користування державного значення та інших пов'язаних із ними об'єктів дорожньої інфраструктури. Про це пише УНН із посиланням на урядовий законопроект, опублікований на сайті ВР.

Деталі

Зазначимо, що законопроект зареєстрований під номером 6422. Його ініціатором є Прем'єр-міністр України Денис Шмигаль.

У тексті законопроекту йдеться про те, що рішення про відчуження земельної ділянки на підставі суспільної необхідності та виключно з метою будівництва автомобільних доріг загального користування державного значення, мостів, естакад та об'єктів, необхідних для їх експлуатації, у тому числі на умовах концесії чи інших формах здійснення державно-приватного партнерства, ухвалюють органи виконавчої влади чи місцевого самоврядування.

Якщо з власником земельної ділянки та нерухомості, що перебуває на ній, протягом одного місяця згоди не досягнуто, відомство звертається до адміністративного суду з позовом про платне примусове відчуження зазначених об'єктів.

Також, у законопроекті уточнили, що суд буде ухвалювати рішення щодо відповідних спорів за правилами спрощеного позовного провадження протягом одного місяця з дня надходження позовної заяви. Судовий збір під час розгляду таких справ не стягуватиметься.

"Судом апеляційної інстанції у справах про примусове відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності є Верховний Суд. Судові рішення Верховного Суду набирають законної сили з моменту проголошення і не можуть бути оскаржені", - йдеться у законопроекті.

"Прийняття законопроекту забезпечить прискорення розвитку мережi автомобiльних дорiг та поліпшення ix транспортно-експлуатацiйного стану, сприятиме соцiально-економiчному розвитку країни, пiдвищенню конкурентоспроможностi мережi автомобiльних дорiг для збільшення обсягу транзитних перевезень i туристичних поїздок, а також полiпшить соціально-економiчнi показники, пов'язанi з пiдвищенням рiвня утримання, зручностi та безпеки руху", - йдеться у тексті законопроекту.

Нагадаємо

Раніше Президент України Володимир Зеленський зі своєю програмою "Велике будівництво" приписав собі великі обсяги ремонту доріг. В одному з інтерв'ю наприкінці минулого року він зазначав, що "вже зробили, й це підтверджено, чотири тисячі кілометрів доріг у цьому (2020 - ред.) році, що перевищує загальну кількість кілометрів доріг, зроблених за попередні 10 років. За рік зробили в 10 разів більше, ніж за десять років у сумі". Однак, такі ж заяви лунали і за попередньої влади, і цифри за рік називалася майже такі ж.

Водночас багато критики лунало щодо виділення коштів на будівництво доріг з “ковідного фонду”. Для порівняння, на кінець 2020 року з нього на будівництво, реконструкцію та ремонт автодоріг державного значення було спрямовано 24,9 млрд грн, тоді як на охорону здоров’я — 14,7 млрд грн. Зокрема, колишній радник голови Офісу Президента Андрія Єрмака Ігор Уманський заявляв, що кошти з коронавірусного фонду, які виділили на будівництво доріг, присвоїв так званий “картель”.

Теги по теме
Верховная Рада Кабмин Земля Дороги
Источник материала
loader
loader