Кількість згадок про жінок як експерток впала в онлайн-медіа до 16% – моніторинг ІМІ
Кількість згадок про жінок як експерток впала в онлайн-медіа до 16% – моніторинг ІМІ

Кількість згадок про жінок як експерток впала в онлайн-медіа до 16% – моніторинг ІМІ

Кількість згадок про жінок як експерток впала в онлайн-медіа до 16% – моніторинг ІМІ - Фото 1
Як героїні жінки згадуються у 22% матеріалів (на 7% менше, ніж торік), а чоловіки – в 78% матеріалів онлайн-медіа.
Кількість згадок про жінок як експерток впала в онлайн-медіа до 16% – моніторинг ІМІ - Фото 2

В українських медіа суттєво зменшився показник присутності жінок. Про це свідчать результати моніторингу гендерного балансу в медіа, проведеного Інститутом масової інформації в травні 2022 року.

В рамках дослідження вивчались матеріали 10 загальнонаціональних інтернет-ЗМІ: «Цензор.нет», 24 канал, «Інтерфакс-Україна», «Корреспондент», «Ліга», «НВ», «Обозреватель», «Сегодня», ТСН, «Українська правда». Вибірка становила 1000 новин (по 100 новин з кожного досліджуваного ЗМІ).

Так, в середньому онлайн-медіа цитують експерток лише в 16% матеріалів (на 7% менше, ніж у третьому кварталі 2021 року), відповідно експертів – у 84%.

Як героїні жінки згадуються у 22% матеріалів (на 7% менше, ніж торік), а чоловіки – в 78% матеріалів онлайн-медіа.

Найбільше експерток у другому кварталі 2022 року зафіксували на сайтах «Обозреватель» (28% загальної кількості матеріалів), «Українська правда» (24%) та «Корреспондент» (20%). Водночас найменше експерток на сайті ТСН (11%) та 24 каналу (9% загальної кількості матеріалів).

Кількість згадок про жінок як експерток впала в онлайн-медіа до 16% – моніторинг ІМІ - Фото 3

Якщо до початку повномасштабного вторгнення росіян жінки найчастіше коментували в ЗМІ політику, міжнародні відносини, кримінал і права людини, то зараз найбільше коментують теми економіки та бізнесу – 32,4% всіх згадок про жінок як експерток, а також міжнародну тематику – 20,3%. Значно менше в онлайн-медіа стало коментарів експерток щодо прав людини, здоров'я, політики.

Матеріали, які стосувалися кримінальної тематики (9,1% загальної кількості згадок про експерток), найчастіше коментувала генпрокурорка Ірина Венедіктова, що повідомляла про кількість злочинів росіян на українській території.

Жінок як героїнь для своїх матеріалів найчастіше використовують сайти ТСН (44%) та «Сегодня» (31% загальної кількості матеріалів). Високі показники пояснюються згадкою про жінок у матеріалах про шоу-бізнес.

Порівняно з попереднім моніторингом, у ТСН показник кількості героїнь упав лише на 1%, а в «Сегодня» - на 25%.

Водночас автори дослідження зауважують, що «Сегодня» в своїх публікаціях про жінок час від часу вдається до сексизму, бодішеймінгу, еротизації неповнолітніх (на кшталт «16-летняя дочь Ольги Фреймут выставила напоказ пышные формы в мини-платье» або публікацій, де героїня «отважилась поднять тему лишнего веса»).

Натомість сайти «Ліга» (9% згадок про жінок як героїнь матеріалів) та «Інтерфакс-Україна» (3% згадок) попри низькі показники гендерного балансу не вдавались до сексизму чи дискримінації жінок.

Загалом 20,3% згадок про жінок як героїнь в онлайн-медіа припало на матеріали політичної тематики. Найчастіше в медіа фігурували політикині-колаборантки маріупольського осередку «ОПЗЖ», які пішли на співпрацю з росіянами.

Ще у 20,3% матеріалів жінки згадувалися як жертви або постраждалі від дій росіян.

Кількість згадок про жінок як експерток впала в онлайн-медіа до 16% – моніторинг ІМІ - Фото 4

9,4% всіх згадок стосувалося міжнародної тематики. Героїнями таких публікацій були лідерки країн, дружніх до України, а також ексочільниця МЗС Австрії Карін Кнайсль, яка танцювала з Путіним на своєму весіллі.

Окрім цього, під час моніторингового періоду були поодинокі згадки героїнь у матеріалах про суспільство, культуру та спорт.

Теги по теме
исследование
Источник материала
loader
loader