Як комунікувати про неінфекційні хвороби, щоб рятувати життя людей — створено медіагайд для журналістів
Як комунікувати про неінфекційні хвороби, щоб рятувати життя людей — створено медіагайд для журналістів

Як комунікувати про неінфекційні хвороби, щоб рятувати життя людей — створено медіагайд для журналістів

Новий медіагайд для журналістів від україно-швейцарського проєкту «Діємо для здоров’я».

Неінфекційним хворобам (насамперед це серцево-судинні та онкологічні захворювання, хвороби дихальних шляхів, цукровий діабет та психічні розлади) можна запобігти. Для цього необхідно змінити спосіб життя на здоровий – у чому ЗМІ справді можуть допомогти українцям. Особливо в нинішній час, коли люди менше турбуються про своє здоров’я і переживають сильні стреси.

«Наш україно-швейцарський проєкт "Діємо для здоров’я" працює вже другий рік. За цей час ми провели багато різних заходів для журналістів – пресконференцій, брифінгів тощо. І загалом ми побачили таку потребу серед журналістів: дізнатися більше про те, що таке неінфекційні захворювання (НІЗ), який вплив вони чинять не лише на здоров’я людей та становище родин, а і на добробут всієї країни. І головне – як писати про виклики НІЗ цікаво, так, щоб це допомагало людям змінювати свій спосіб життя. Тому ми пішли таким шляхом: створити простий і зручний медіагайд в електронній формі, в якому є і конкретні приклади журналістики рішень, і довідкова інформація, і посилання на ключові джерела статистики», — розповіла «ЗМІ для змін» Галина Майструк, менеджерка україно-швейцарського проєкту «Діємо для здоров’я».

За її словами, медіагайд спирається винятково на доказову медицину та верифіковані джерела інформації. Тобто в ньому автори посилаються на дані таких авторитетних організацій, як ВООЗ, UNICEF, а також Міністерство охорони здоров’я України, Центр громадського здоров’я України тощо.

Медіагайд стане у пригоді журналістам у темах, що стосуються здоров’я, зокрема і неінфекційних захворювань. Він допоможе висвітлювати ці теми переконливо, так, щоб це мотивувало людей жити здоровіше. У ньому є інформація про те, чому важливо постійно комунікувати про НІЗ для стійкої зміни поведінки людей, дані досліджень та як забезпечити доказовість інформації і де брати статистику, про те, що таке журналістика рішень та чого варто уникати в комунікації про НІЗ. Окрім того, гайд допоможе читачам оцінити власні фактори ризику розвитку неінфекційних захворювань.

«НІЗ є причиною 91% усіх смертей в Україні і 80% втрачених років життя через передчасну смертність та інвалідність. Це дуже великі показники. Їхнє зменшення навіть на кілька відсотків – це великий успіх, адже це могли б бути тисячі і тисячі збережених життів. Численні дослідження і досвід багатьох країн показують, що саме ЗМІ можуть дуже ефективно впливати на профілактику НІЗ через заохочення зміни поведінки людей у бік здорового способу життя. Тому ми й докладаємо свої зусилля для того, аби допомогти журналістам робити це якнайкраще», — пояснила також Галина Майструк.

Гайд створений у рамках україно-швейцарського проєкту «Скорочення поширення факторів ризику неінфекційних захворювань (НІЗ) в Україні» — скорочено «Діємо для здоров’я». Цей проєкт спрямований на зниження ризиків розвитку неінфекційних захворювань в Україні, щоб покращити добробут та продовжити тривалість життя українців. Проєкт «Діємо для здоров’я» реалізується за підтримки Швейцарії, яка надається через Швейцарську агенцію розвитку та співробітництва (SDC).

Теги за темою
Здоров'я
Джерело матеріала
loader
loader