Паразитування на ЗСУ, гумор і святкування: Споживачі та фахівці назвали, що вважають неприйнятним у рекламі в умовах війни
Паразитування на ЗСУ, гумор і святкування: Споживачі та фахівці назвали, що вважають неприйнятним у рекламі в умовах війни

Паразитування на ЗСУ, гумор і святкування: Споживачі та фахівці назвали, що вважають неприйнятним у рекламі в умовах війни

Gradus Research: І споживачі, і маркетологи вважають доречним зображення у рекламі сім’ї та волонтерства. Благодійність і ЗСУ для споживачів є найменш емоційно зарядженими темами, які не провокують прояв емпатії

Компанія Gradus Research дослідила, що творці та споживачі реклами вважають прийнятним та неприйнятним у рекламі та комунікації брендів в умовах війни.

За їхніми даними, обидві категорії вважають доречним зображення сім’ї та волонтерства. Неприйнятним у рекламі маркетологи вважають паразитувати на символах ЗСУ, а споживачі — вдаватись до гумору і жартів та показувати гучні святкування. При тому благодійність і ЗСУ для споживачів є найменш емоційно зарядженими темами, які не провокують прояв емпатії.

Зображення сім’ї та згадування волонтерства у рекламі та комунікаціях брендів вважають доречним і споживачі, і спеціалісти з маркетингу. Сім’я та волонтерство є найбільш проявленими темами у позитивному сегменті емоцій. Такий контекст впливає на споживачів заспокійливо і позитивно.

Притому спеціалісти віднесли тему сім’ї до ризикових через побоювання, що сім’я буде травмуючим контекстом для споживачів. Адже в людей, які втратили близьких на війні чи мають розділені сім’ї, це може викликати негативні конотації. Проте більшість маркетологів у рамках глибинних інтерв’ю сказали про сім’ю як опору, цінність, можливість отримати моральну підтримку і стабілізувати свій психологічний стан.

Паразитування на ЗСУ, гумор і святкування: Споживачі та фахівці назвали, що вважають неприйнятним у рекламі в умовах війни - Фото 1

Згадування благодійності для фахівців є найприйнятнішою та найбільш позитивною комунікацією — так вважають 93% опитаних маркетинг-директорів. Вони переконані, що благодійність є найбільш безпечним для брендів контекстом, фактично з нульовим рівнем можливого травмування. І оскільки бренди витрачають багато ресурсів на цей напрямок роботи, вони хочуть про це говорити і мають на це право, думають фахівці.

Натомість згадування ЗСУ вважають прийнятним лише 40% опитаних маркетологів — тут вони відчувають, що є небезпека не вгадати з контекстом, використати неприйнятний символ. Потенційно травматичним вважають згадування ЗСУ 25% опитаних СМО.

Для споживачів реклами ці дві групи — благодійність і ЗСУ — є найменш емоційно зарядженими, які не провокують прояв емпатії. «З одного боку, ЗСУ — це емоційно напружена тема, але на середині другого року війни є розуміння, що люди втомилися від цього контексту, їм вистачає новин і того, в чому вони живуть. Натомість благодійність, через те, що вона сприймається людьми як допомога згори вниз, виглядає як прояв спеціального піару і теж не залучає людей емоційно», — пишуть автори дослідження.

Паразитування на ЗСУ, гумор і святкування: Споживачі та фахівці назвали, що вважають неприйнятним у рекламі в умовах війни - Фото 2

Неприйнятним маркетинг-директори вважають паразитувати на символах ЗСУ. Йдеться про маніпулятивне застосування символів — так звану «байрактарщину».

Також неприйнятним вони вважають використання в комунікаціях чутливих тем, наприклад згадування подій у Бучі чи Ірпені, оскільки вони дають емоційний фідбек, але травматичного характеру.  На думку маркетологів, воєнний контекст можливо використовувати лише з точки зору дуже конкретних прикладів чи історій.

Для споживачів найбільше неприйнятним контекстом у рекламі є гумор/жарти і зображення святкування. гумор і жарти вважають неприйнятними у комунікаціях брендів під час війни близько 60% і споживачів, і СМО. При цьому маркетологи вважають, що якщо звичайні люди продовжують жартувати у соцмережах і робити меми, то бренди теж можуть це робити, лише з певною обережністю.

Щодо зображення святкувань у контексті війни — гучні розгульні свята є неприйнятними символами у комунікаціях. Проте святкування подій, які відбуваються у близькому родинному колі, споживачі й надалі сприймають нормально.

«І є ще одна емоція, на яку є великий запит споживачів — це радість. Радість не обов’язково у контексті святкування, чи жартів, це може бути благодійність, ЗСУ, проте позитив — це те, що бренди можуть доставляти своїм споживачам, підтримуючи їх. Радість доречна, делікатна і допоміжна. І радість у комунікаціях однозначно має проявлятися, бо вона допомагає людям жити далі», — коментує соціологиня, засновниця і директорка Gradus Research Євгенія Близнюк.

  • Канали мають значення. Які обрати, щоб рекламуватися ефективно
  • Бурхливе відновлення телерекламного ринку. Підсумки травня

Опитування провела дослідницька компанія Gradus Research спеціально для Українського маркетинг-форуму методом самозаповнення анкети в мобільному додатку Gradus. На вибірці понад 5000 людей протестували 150 роликів брендів, які демонстрували в українських каналах комунікації від початку повномасштабного вторгнення. Це чоловіки та жінки віком 18-60 років, що проживають у містах із населенням більше 50 тис. (вибірка відображає структуру цільової групи за віком, макрорегіонами та розміром населеного пункту, окрім тимчасово окупованих територій та територій, на яких ведуться бойові дії). Паралельно 83 маркетинг-директорів (CMO) попросили оцінити, наскільки ті чи інші категорії роликів / комунікації припустимі чи неприпустимі під час війни, та провели з ними глибинні інтерв’ю. Опитування проводилось із 29 травня до 12 червня 2023 року серед загальної аудиторії та з 15 до 20 червня 2023 року серед аудиторії СМО.

Фото: Getty Images

 

 

Теги за темою
Збройні сили України дослідження
Джерело матеріала
loader
loader