Кому належать найпопулярніші українські ОТТ-сервіси
Кому належать найпопулярніші українські ОТТ-сервіси

Кому належать найпопулярніші українські ОТТ-сервіси

Хто стоїть за Megogo, «Київстар ТВ», Sweet.tv, Volia, YouTV та іншими сервісами.

У Національній раді з питань телебачення та радіомовлення зареєстровані найбільші ОТТ-сервіси. Найпопулярнішими з них на ринку називають трійку: Megogo, «Київстар ТВ» та Sweet.tv. Ще один великий сервіс медіагрупи Ріната Ахметова Oll.tv, який до набуття чинності закону «Про медіа» був єдиним зареєстрованим, закрився разом з іншими активами «України» торік улітку. Його пропонували купити Суспільному, однак сторони не домовились. Окрім згаданих сервісів, в ОТТ-сегменті є менші гравці. Наприклад, Volia TV, YouTV, Omega TV, «Ланет ТВ», які теж отримали реєстрацію у регулятора. Окрім них, на ринку присутні й тематичні сервіси. Наприклад, спортивна платформа Setanta Sports або онлайн-кінотеатр українського кіно Takflix.

ОТТ-сервіси пережили перший рік великої війни й зараз відновлюють свої показники, виробляють та адаптують українською свій контент і роблять кроки у бік міжнародної експансії.

«Детектор медіа» вирішив розказати про ці сервіси, а також про те, кому вони належать.

Кількість користувачів

Бази ОТТ-сервісів зараз вважають закритою інформацією, принаймні офіційно представники платформ їх не відкривають. Однак за інформацією компетентних джерел, найбільшу кількість користувачів має Megogo — близько 600 тисяч, далі йде «Київстар ТБ» з базою у 350 тисяч, а слідом за ними — Sweet.tv з 300 тисячами.

Свою оцінку абонентської бази робить і BigDataUa. За словами очільника компанії Сергія Бойка, у жовтні найпопулярніші сервіси мали таку кількість користувачів.

Сервіс

Кількість абонентів

Megogo

790-820 тис.

Sweet.TV

180-190 тис.

Київстар ТВ

150-160 тис.

Volia (абоненти провайдера)

110-120 тис.

YouTV

17-18 тис.

Інші (Tenet, Ipnet,Vodafone TV, Omega TV тощо)

190 тис.

Netflix

200 тис.

Google Premium

100 тис.

Apple TV

90 тис.

Утім, слід зважати й на особливість цих сервісів. Наприклад, у «Київстар ТБ» є частина користувачів, які отримують підписку на сервіс бандлом (пакетом, разом з інтернетом) і можуть ним не користуватися. Президент «Київстар» Олександр Комаров в інтервʼю Forbes сказав, що у Київстар ТБ «понад 1 млн користувачів і понад 80% із них сплачують. Решта 20% — це фріміум-користувачі, які перебувають у такому собі “транзиті”»

Юридична особа Sweet.tv має й інші сервіси. Регулятор зареєстрував суб’єктом у сфері аудіовізуальних медіа на замовлення (нелінійний медіасервіс) ТОВ «ОТТ Україна». Компанія не лише є юридичною особою сервісу Sweet.tv, а й також представляє Vodafone TV і Trinity-TV. Влітку оператор мобільного зв’язку «Vodafone Україна» поновив сервіс Vodafone TV, який було призупинено з липня 2022 року у зв’язку з тим, що підрядник — компанія Oll.tv — припинив надавати послуги.

Megogo

Найбільший український ОТТ-сервіс після реєстрації у Нацраді вніс зміни у структуру своєї власності. Замість кіпрської компанії Senseira Trading Limited кінцевим бенефіціаром став Володимир Боровик, СЕО та засновник Megogo. Ці зміни відбулись у вересні 2023 року. Сервіс пов’язували і з колишнім мером Києва Леонідом Черновецьким. Він не фігурує у власності компанії. Але в інтерв’ю Forbes співзасновник і співвласник компанії Федір Дроздовський розповів, що Степан Черновецький (син ексмера столиці) є інвестором Megogo.

«Степан є інвестором нашого проєкту. Інформацію про частки інвестицій ми поки не розголошуємо», — сказав Федір Дроздовський. За його словами,  у перші місяці війни клієнтська база впала на 20%, і лише з червня 2022 року почалося зростання. Однак повернути довоєнне число клієнтів компанії поки не вдалося. До повномасштабної війни цей OTT-сервіс мав понад 1,5 млн передплатників у різних країнах: «Загальна кількість унікальних користувачів була 55–65 млн щомісячно. Зараз передплатників орієнтовно 750 тис., а загальна кількість унікальних — майже 16 млн», — сказав Дроздовський.

Компанія, за його словами, хоче виходити на IPO. Ці плани були відкладені через війну.

Після початку повномасштабного наступу компанія закрила сервіс для Росії та Білорусі (відкликала ліцензію та заблокувала доступ до платформи). Megogo вже локалізувався у Польщі й надалі планує експансію у ще з десяток країн. Своїми найближчими конкурентами компанія називає Sweet.tv та «Київстар ТВ».

Sweet.tv

Засновник «Sweet.tv» — керівний акціонер групи компаній «Геліос» (ТМ «Шаланда», «Камчадал»), «Небесна криниця» та «Трініті» Олександр Вітько. Раніше бенефіціарною власницею була Любов Подорожна (74%), однак у жовтні 2023 року вона вийшла з власності компанії ТОВ «ОТТ Україна», натомість бенефіціаром став сам Олександр Вітько. Початок повномасштабної війни став серйозним викликом для компанії, тому що більша частина колективу перебувала в Маріуполі й саме там були розміщені сервери сервісу.

Однак «Sweet.tv» зміг устояти, евакуювати команду, а також розпочати експансію на міжнародний ринок. Нині сервіс доступний у шести європейських країнах: Словаччині, Чехії, Румунії, Угорщині, Польщі, Болгарії.

«До повномасштабної війни ми зростали на 30%. Але нині немає сенсу говорити про довоєнні плани та показники, оскільки ми живемо в абсолютно новому світі», — сказав керівник Sweet.tv Олександр Резунов у інтерв’ю «Детектору медіа». Щодо виходу на міжнародні ринки, то компанія, за його словами, уклала угоди на трансляцію найпопулярніших локальних і міжнародних каналів у кожній із цих країн. А далі отримала ліцензії на фільми для кінозалу на ці країни.

«Ми виконали велику роботу з локалізації продукту під кожну окрему країну — починаючи з мови інтерфейсу та закінчуючи локальною валютою, особливостями та вподобаннями населення, — сказав Олександр Резунов. — Майже рік ми активно працюємо та розвиваємо “Sweet.tv” у шістьох європейських країнах, найближчий конкурент зайшов лише у Польщу. Розраховуємо стати №1 у Європі, а далі — побачимо».

«Київстар ТБ»

«Київстар ТБ» належить ТОВ «Солюшнс» — компанії, яка позиціюється як приватний бізнес Ярослава Пахольчука та Світлани Міщенко. Юридична особа сервісу — ТОВ «Плюс ТБ». Цей сервіс опинився у власності менеджменту групи «1+1» у 2016 році, коли купували супутникову платформу Viasat у шведської компанії. Адже там була ОТТ-платформа. У Viasat був контракт із «Київстаром». З цього згодом вийшла платформа «Київстар ТБ». Зараз це — колаборація, від якої оператор отримує відсоток від обороту.

ОТТ-платформу Пахольчук називає прибутковим бізнесом, який дає йому змогу запускати нові медіа: «Ті мої канали як інвестора, які я запускаю, вони фінансуються з прибуткового бізнесу Viasat та “Київстар ТБ”».

Як в інтерв’ю Forbes розповів президент «Київстар» Олександр Комаров (ми наводили його цитату вище), зараз понад 80% користувачів «Київстар ТБ» сплачують за користування сервісом, а ще 20% — це фріміум-користувачі. Та Ярослав Пахольчук цю інформацію не підтвердив: «Я не буду коментувати базу платних користувачів, але загальна кількість абонентів висока. Усіх абонентів я ділю на три категорії: фріміум, які ситуативно й безплатно користуються сервісом; пакетні, які мають підписку, але не користуються нею і можуть навіть не знати про неї, та все ж платять (це специфіка й унікальна пропозиція нашого партнерства з “Київстар”, коли можемо жонглювати вибором послуг мобільного зв’язку, інтернету та телебачення); і найважливіші — платні активні абоненти, які з різною інтенсивністю, але користуються сервісом. Олександр, вочевидь, говорив про всі ці категорії й не тільки».

Інші ОТТ-сервіси

Окрім згаданих, на ринку працює понад десяток інших ОТТ-сервісів. Наприклад, свої платформи інтернет-телебачення розвивають провайдери Volia та «Ланет». Провайдера Volia у 2020 році придбав Національний оператор фіксованого зв’язку та цифрових послуг України «Датагруп» (власник EEGF II Horizon Capital). Бенефіціари «Ланет» — Віктор Мазур і Юлія Лантвойт.

Сервіс YouTV належить Максиму Смілянцю, колишньому директору «Датагруп» (співвласниками платформи також є директор Української телекомунікаційної групи Сергій Іжутов, а також Денис Олійник та Олег Омельченко). Юридичній особі сервісу ТОВ «Платформа ТВ» також належить сервіс ОТТ «Просто ТВ». А сервіс Omega.TV належить ТОВ «Омега солюшнс», бенефіціари — Олег Шевчук s Дмитро Патлатюк.

На українському ринку є q нішеві ОТТ-сервіси. Наприклад, платформа режисерки Надії Парфан Takflix. Назва сервісу є алюзією на американський стримінговий сервіс Netflix. Сервіс надає можливість дивитись українські фільми, сплачуючи за перегляд кожного з них.

Спортивним сервісом є Setanta Sports. Після того, як на початку 2022 року грузинський холдинг Adjara Group купив український канал Setanta Ukraine,  компанія розширила свої права на телетрансляції та стримінгове мовлення. І посилила розвиток ОТТ-палтформи. Setanta Sports мовить у країнах Східної Європи та Центральної Азії. А нещодавно платформа оголосила про спільний пакет разом із Netflix, так званий fan pack. Нова підписка Fan Pack дозволить під’єднатися до Setanta Sports і Netflix за єдиною платою. На українському ринку присутні міжнародні найпопулярніші сервіси (Netflix, Google Premium, Apple TV), і, як бачимо з оцінки BigDataUa, вони мають свою аудиторію.

Заборонені російські ОТТ

Натомість на українському ринку не залишається місця сервісам агресора. Закон «Про медіа» встановив особливі умови роботи під час збройної агресії Росії. Тому Нацрада розпочала формувати Перелік аудіовізуальних медіасервісів на замовлення та сервісів провайдерів аудіовізуальних сервісів держави-агресора. До нього потрапляють платформи, включені до державних реєстрів держави-окупанта, які використовують мову держави-агресорки за замовчуванням, правила та політики яких базуються на національному законодавстві держави-агресорки. Такі сервіси блокуються. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку, виносить рішення про обмеження доступу до цих вебсайтів. Використання мобільних застосунків цих сервісів також заборонене. Програмне забезпечення цих сервісів не можна встановлювати.

У переліку вже 22 російських сервіси: Ivi, Tvigle, Рremier, Start, More та Окко, 24ТВ (24TV), Амедиатека (Amediateka), Baskino, Filmix, HD Rezka, Kinogo, Kinokrad, Kinotochka, KinoZapas, Kion, Viju, ГидОнлайн, Лайм HD TV — бесплатное онлайн ТВ (Laim HD TV — besplatnoe onlain TV), «Смотрёшка» (Smotreshka), «Триколор Кино и ТВ онлайн» (Trikolor Kino i TV onlain), «Цифровое ТВ 20 каналов бесплатно» (Tsifrovoe TV 20 kanalov besplatno).

Фото: Getty Images

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Источник материала
Поделиться сюжетом