Reuters зазначає, що Росія тепер стала найбільшим експортним ринком Китаю для автомобілів.
Продажі китайських автомобілів в Росії досягли піку. Внутрішнє виробництво відновлюється після відходу західних автовиробників, але недавнє зростання на ринку може зупинитися через високі витрати на імпорт. Про це Reuters в п’ятницю, 24 листопада.
Російський автомобільний ринок і роль Китаю на ньому стабілізувалися після майже двох років потрясінь, спричинених санкціями, накладеними на РФ, і раптовим виходом західних компаній після вторгнення РФ в Україну.
До вторгнення в лютому 2022 року китайські автомобілі становили менше 10% російського ринку. У серпні 2023 року частка продажів китайських брендів сягнула піку – майже 56%.
Китайські автовиробники, такі як Haval, Chery і Geely, заробляють на відході західних гравців, які домінували на ринку до вторгнення в Україну, демонструючи зростаючу залежність РФ від Пекіна і посилення економічних зв’язків з Китаєм, оскільки Захід уникає Росії через війну.
Росія стала найбільшим експортним ринком Китаю для автомобілів, досягнувши в січні-жовтні 9,4 мільярда доларів. За аналогічний період минулого року експорт автомобілів до Росії становив 1,1 млрд дол.
Щомісячні продажі автомобілів в Росії зараз більш ніж удвічі перевищують показники минулого року. Окремі дані Росстату свідчать, що виробництво автомобілів у вересні було майже втричі вищим у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, що підкреслює часткове відновлення сектору.
Як ми вже писали, за п’ять місяців з початку 2023 року китайські автовиробники експортували до Росії більше автомобілів, ніж у будь-яку іншу країну заповнивши нішу, яка виникла після виходу з ринку РФ багатьох світових виробників.