В Імперському коледжі Лондона реалізовують проєкт «Ведмеді – для обох вух», у межах якого слабочуючі діти випробовують слухові вушні імпланти. Вони доповнені гарнітурами віртуальної реальності для відеоігор, що використовують для тренування слуху. Про це повідомило видання The Guardian.
«Це діти з глибокою глухотою. Їм потрібне серйозне втручання, щоб відновити слух, і ми виявили, що з допомогою комп’ютерних ігор можна робити це набагато ефективніше. — розповів науковий співробітник проєкту Лоренцо Пічіналі — Використовуючи комп’ютерні ігри, ми можемо допомогти людині підвищити її здатність локалізувати звук, а відтак розуміти мовлення».
У проєкті розробили дві відеогри. В одній із них гравець у гарнітуру віртуальної реальності керує харчовим кіоском і отримує бали за кожне виконане замовлення. Темп прискорюється, і гравець отримує все більш детальні запити від героїв мультфільмів. Він стріляє по цілях все швидше, вони зявляються з різних боків. Водночас фонові шуми стають гучнішими і більш заплутаними.
«Це дуже складно, але гра покращує здатність дитини локалізувати звук, що, у свою чергу, допомагає їй розуміти мову. — пояснив аудіорежисер Пічіналі — Наше дослідження показало, що чим краще ви вмієте локалізувати звук — точно визначити місце шуму, — тоді ви також краще розумієте, що хтось вам говорить. Їхня мова стає чіткішою в галасливих ситуаціях».
- Читайте також: Neuralink Маска отримала дозвіл на подальші випробування мозкового чипа попри неуспіх з першим пацієнтом, — WSJ
Також в коледжі розробили комп’ютерну гру, в якій діти мають потрібно влучати у цілі, які стають усе слабше видимими, а ж доки їх можна визначити лише за допомогою акустичних сигналів.
На відміну від інших слухових апаратів, які лише підсилюють звуки і тому малопридатні для глибоко глухих дітей, равликові імплантати, які встановлюються в череп за вухами, перетворюють коливання повітря в електричні сигнали, які можуть передаватися в мозок, де вони сприймаються як звук. Однак ці сигнали часто збивають з пантелику та дезорієнтують і можуть призводити до того, що користувачі отримують дуже спотворені звуки.
«Імплант є порятунком для глибоко глухих дітей, але до нього непросто звикнути. Нам потрібно було знайти способи полегшити їм розуміння сигналів, які надсилаються до їхнього мозку, і навчання за допомогою комп’ютерних ігор має важливе значення для переналаштування їхніх слухових систем», — сказав дослідник.
Зазначено, що у Великій Британії налічується 50 тисяч слабочуючих дітей, серед них 6,5 тисяч тих, хто має глибоку глухоту. Проєкт «Ведмеді – для обох вух» очолюють професор Кембриджського університету Дебі Вікерс та лікар Ден Цзян з лікарні Гая та Сент-Томаса у Лондоні. Упродовж 18 місяців планують залучити понад 300 молодих людей із вадами слуху.
Нагадаємо, команда учнів ліцею Київського політехнічного інституту ім. Ігоря Сікорського на міжнародному хакатоні «Підлітки в ШІ» запропонувала прототип застосунку ConnectAbility для навчання дітей основ жестової мови. Українська команда стала переможницею конкурсу.
Фото: ілюстративне / The Guardian
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.