Мовна омбудсменка прокоментувала російськомовні екскурсії львівської турфірми: Удар по власній репутації
Туристичні компанії з України зобов’язані завчасно повідомляти клієнтів про мову проведення екскурсій. Таким чином уповноважена із захисту державної мови Олена Івановська прокоментувала "УП. Життя" резонансний випадок, пов’язаний з львівською туристичною компанією "Аккорд-Тур", яку звинуватили в організації закордонних турів із російськомовними екскурсіями.
Вона наголосила, що україномовний супровід під час подорожей – це не лише вимога закону, а й елемент національної гідності та шанобливого ставлення до туристів.
Івановська нагадала, що згідно із Законом "Про забезпечення функціонування української мови як державної", туристичне й екскурсійне обслуговування на території України має надаватися державною мовою. Для іноземців або осіб без громадянства допускається інша мова, але ця норма стосується лише України. Якщо ж український туроператор продає тури за кордон, він має заздалегідь інформувати туристів про мову екскурсій.
- Інакше – це не лише можливе порушення прав споживачів, а й удар по власній репутації. Туризм – також культурна дипломатія, і через мову ми демонструємо, ким є українці у світі, – сказала мовний омбудсмен.
Вона також визнала, що нестача україномовних гідів за кордоном залишається проблемою. І Україні потрібні державні програми підготовки таких фахівців, щоб українці могли почути свою мову навіть у найвіддаленіших куточках світу.
- 11 серпня керівниця управління комунікації Львівської міської ради Ірина Сало розповіла, що під час поїздки шестиденним автобусним туром Італією від "Аккорд-Тур" екскурсія у Трієсті була лише російською мовою. За словами Сало, вона намагалася врегулювати питання з компанією, запропонувавши повернути кошти за екскурсію, однак у відповідь почула від менеджерки, що можна "не слухати гіда, а просто роздивлятися довкола".
- 11 серпня Юрій Горбунов після скандалу з тендером відповів, за які кошти знімає новий фільм.

