/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F1%2F6e896f9a4f17d967c810833488ac3343.png)
Ісус чи підробка: нове дослідження Туринської плащаниці здивувало вчених
Туринська плащаниця / © Popular Mechanics
Туринська плащаниця вже понад шість століть викликає суперечки між віруючими та скептиками. Для одних — це священна реліквія, що зберегла відбиток обличчя та тіла Ісуса Христа. Для інших — мистецька підробка, створена у Середньовіччі.
Про це повідомляє Popular Mechanics.
Якщо розглядати Туринську плащаницю як фотонегатив, стає очевидним детальне зображення людини. / © Popular Mechanics
На тканині справді видно силует чоловіка з довгим волоссям і бородою — у стилі, яким із VI століття зображували Христа. Особливо вражає те, що на фотонегативі контур стає чітким, немов фотографія. Саме це десятиліттями підживлювало віру у божественне походження відбитку.
Проте сумніви лунали завжди. Ще в XVI столітті французький теолог Жан Кальвін різко критикував “чудо”, нагадуючи: жодне Євангеліє не згадує про такий знак, а за юдейським звичаєм тіло мало бути обгорнуте кількома пеленами, а не однією.
“Або святий Іоанн — брехун, або ті, хто хвалиться реліквією, обманюють”, — писав Кальвін.
Туринська плащаниця в 3D. / © Popular Mechanics
Сучасні технології дозволили перевірити ці аргументи. Дослідник і 3D-дизайнер з Бразилії Цицеро Мораес відтворив експеримент у програмі з відкритим кодом Blender. Він створив цифрову модель чоловіка віком близько 33 років і наклав на неї тканину, аби перевірити, який відбиток залишиться.
Результат виявився показовим: тривимірне тіло дає спотворене і деформоване зображення, тоді як на плащаниці відбиток виглядає надто рівним і правильним. Це більше схоже не на “чудесний слід”, а на малюнок, можливо створений з допомогою барельєфної скульптури.
Кадри з відео Мораеса, що демонструють розплющування обличчя на тканині, порівнюючи його зі знаменитими масками похоронних Мікен. / © Popular Mechanics
Мораес навіть опублікував відео свого експерименту, щоб кожен міг перевірити сам: достатньо нанести фарбу на обличчя і прикласти до нього тканину чи папір — відбиток вийде плоским, але далеким від “іконописної” чіткості.
Таким чином, загадка Туринської плащаниці залишається відкритою. Для одних вона — доказ віри, для інших — геніальна середньовічна робота. Але завдяки новим дослідженням дискусія лише розгортається з новою силою.

