Учора український медіаринок сколихнула цікава новина: Dragon Capital Томаша Фіали придбав «Українську правду». Інвесткомпанія вже володіє журналом і сайтом НВ, «Радіо НВ», а також контрольним пакетом видань «Мінфін» та Finance.ua.
В українському сегменті суспільно-політичних онлайн-видань є умовна група так званих якісних медіа – приблизно окреслити її можна, поглянувши на перші сходинки рейтингу дотримання журналістських стандартів онлайн-медіа, який регулярно складає ІМІ. В укладачів цього рейтингу були різні ідеї синергії лідерів рейтингу на кшталт саморегулівної домовленості з найбільшими рекламодавцями розміщувати рекламу тільки на майданчиках з якісною журналістикою. Але саморегуляція, як завжди, рухається повільніше за інвесткомпанії.
Що поєднує медійні бренди НВ і УП? В обох є ядро лояльної аудиторії, яка в тій чи іншій формі готова платити за контент. Серед читачів цих видань знайдеться достатньо представників політичного та економічного істеблішменту країни і ще більше – звичайних громадян, які притримуються західних цінностей. Своєю чергою, це породжує версію про те, що в своїх медіаінвестиціях Томаш Фіала може керуватися не стільки бізнес-логікою, скільки ймовірними планами брати участь у політичному житті країни.
Наскільки великим медіавласником він стає? До УМХ часів Бориса Ложкіна ще дуже далеко. Крім того, деякі найбільші суспільно-політичні інтернет-медіа входять до телевізійних груп, які в тому числі є великими виробниками відеоконтенту для інтернету, так що їхні охоплення перевищити складно.
Що ця купівля означає в цілому для сегменту так званих якісних медіа? Один із їхніх і без того найсильніших конкурентів нині отримає недоступну їм фінансову підтримку та можливості для розвитку, в тому числі технологічного.
Що вона говорить про можливості монетизації незалежних медіа в Україні, в тому числі такі нові форми, як клуби читачів, який минулого року запустила «Українська правда»? Що цих доходів недостатньо для розвитку інтернет-медіа і вони можуть бути радше допоміжним джерелом для підтримання життєдіяльності.
Водночас дуже цікавий прецедент виникнення першого в Україні холдингу якісних медіа. Чи вплине це в цілому на якість медійного контенту в українському сегменті інтернет-ЗМІ? На розширення впливу якісного контенту на вибір громадян у всіх сферах нашого життя? І зрештою на інтереси суспільства?
Фото: Українська правда