Декілька простих висновків із купівлі Фіалою «Української правди»
Декілька простих висновків із купівлі Фіалою «Української правди»

Декілька простих висновків із купівлі Фіалою «Української правди»

Декілька простих висновків із купівлі Фіалою «Української правди»

Учора український медіаринок сколихнула цікава новина: Dragon Capital Томаша Фіали придбав «Українську правду». Інвесткомпанія вже володіє журналом і сайтом НВ, «Радіо НВ», а також контрольним пакетом видань «Мінфін» та Finance.ua.

В українському сегменті суспільно-політичних онлайн-видань є умовна група так званих якісних медіа – приблизно окреслити її можна, поглянувши на перші сходинки рейтингу дотримання журналістських стандартів онлайн-медіа, який регулярно складає ІМІ. В укладачів цього рейтингу були різні ідеї синергії лідерів рейтингу на кшталт саморегулівної домовленості з найбільшими рекламодавцями розміщувати рекламу тільки на майданчиках з якісною журналістикою. Але саморегуляція, як завжди, рухається повільніше за інвесткомпанії.

Що поєднує медійні бренди НВ і УП? В обох є ядро лояльної аудиторії, яка в тій чи іншій формі готова платити за контент. Серед читачів цих видань знайдеться достатньо представників політичного та економічного істеблішменту країни і ще більше – звичайних громадян, які притримуються західних цінностей. Своєю чергою, це породжує версію про те, що в своїх медіаінвестиціях Томаш Фіала може керуватися не стільки бізнес-логікою, скільки ймовірними планами брати участь у політичному житті країни.

Наскільки великим медіавласником він стає? До УМХ часів Бориса Ложкіна ще дуже далеко. Крім того, деякі найбільші суспільно-політичні інтернет-медіа входять до телевізійних груп, які в тому числі є великими виробниками відеоконтенту для інтернету, так що їхні охоплення перевищити складно.

Що ця купівля означає в цілому для сегменту так званих якісних медіа? Один із їхніх і без того найсильніших конкурентів нині отримає недоступну їм фінансову підтримку та можливості для розвитку, в тому числі технологічного.

Що вона говорить про можливості монетизації незалежних медіа в Україні, в тому числі такі нові форми, як клуби читачів, який минулого року запустила «Українська правда»? Що цих доходів недостатньо для розвитку інтернет-медіа і вони можуть бути радше допоміжним джерелом для підтримання життєдіяльності.

Водночас дуже цікавий прецедент виникнення першого в Україні холдингу якісних медіа. Чи вплине це в цілому на якість медійного контенту в українському сегменті інтернет-ЗМІ? На розширення впливу якісного контенту на вибір громадян у всіх сферах нашого життя? І зрештою на інтереси суспільства?

Фото: Українська правда

Думки, висловлені в рубриці Column, передають виключно погляди самих авторів і можуть не збігатися з позицією редакції «Детектора медіа». Тексти авторських колонок суб'єктивні та не претендують на всебічне висвітлення теми.
Теги по теме
Рынок
Источник материала
loader
loader