"Велике будівництво" з 2022 року повністю відмовляється від середніх поточних ремонтів доріг
"Велике будівництво" з 2022 року повністю відмовляється від середніх поточних ремонтів доріг

"Велике будівництво" з 2022 року повністю відмовляється від середніх поточних ремонтів доріг

"Велике будівництво" з 2022 року повністю відмовляється від середніх поточних ремонтів доріг - Фото 1

З 2022 року, коли починає діяти ДСТУ 8747, Укравтодор у всіх нових дорожніх проектах відмовиться від поточного середнього ремонту на користь капітального ремонту.

Про це повідомляється на сторінці установи у Facebook.

Таким чином, встановлюється лише 2 види ремонтів: капітальний і поточний. В Укравтодорі зауважили, що ті об’єкти, на яких вже розпочаті роботи, будуть закінчуватися у рамках поточного середнього ремонту.

Мережа доріг, частка якої будувалася ще у радянські часи, потребує відновлення, пояснили в Укравтодорі. Проте, з 2008 року, коли змінилися будівельні норми, капітальний ремонт майже не використовувався на дорогах. Замість нього широко застосовувався поточний середній ремонт: в рамках такого типу робіт укріплення основи не є обов’язковим, на відміну від капітального ремонту.

З 2020 року Укравтодор посилив контроль за об’єктами поточного середнього ремонту. Усі дорожні проекти програми Президента Володимира Зеленського «Велике будівництво» є максимально наближеними до рівня капітального ремонту. Так, кожен проект поточного середнього ремонту проходить Секцію 5 Науково-технічної ради ДП «ДерждорНДІ», яку раніше проходили лише проекти будівництва, реконструкції чи капітального ремонту.

Дослідження CoST Ukraine підтверджує необхідність відмови від практики середнього поточного ремонту, розповіли в Укравтодорі. Навесні експерти провели обстеження відремонтованих доріг державного значення, у рамках якого були виявлені пошкодження на об’єктах, котрі не так давно були здані у експлуатацію, або ремонт на яких триває.

Служби автомобільних доріг зобов’язали підрядників ліквідувати за свій кошт виявлені дефекти, а якщо ділянка ще не здана у експлуатацію — терміново виправити виявлені недоліки. Переважна більшість об’єктів, де виявлено дефекти, оновлювались за старими проектами поточного середнього ремонту, де не передбачалось ані укріплення дорожньої основи, ані посилення несної здатності дороги в цілому, зазначили в агентстві.

«Укравтодор і далі наполягатиме на реформуванні системи ціноутворення та контролі якості. Адже лише після всебічного функціонування всіх ланок організації дорожнього виробництва Україна зможе досягти максимального ефекту у вигляді доріг європейської якості», - підкреслили в держустанові.

Як раніше заявив заступник голови Офісу Президента, координатор «Великого будівництва» Кирило Тимошенко, до кінця 2023 року планується відновити всю мережу загальнодержавних доріг, за яку відповідає Укравтодор. 

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram

Автор: Іван Бойко

Джерело матеріала
loader
loader