Державне підприємство «Мультимедійна платформа іномовлення України» 12 квітня уклало низку угод на виготовлення та поширення у 2023 році контенту для телемарафону «Єдині новини #UAразом» на загальну суму 465 млн грн. Відповідні договори оприлюднені в системі Prozorro.
Найбільшу суму 146 млн грн отримає ТОВ «Ми — Україна» на виробництво 900 годин продукту (ціна години контенту 163 тис грн).
ТОВ «СЛМ Новини» Віктора Пінчука отримає 112 млн грн на виробництво 780 годин продукту (119 тис грн за годину).
ТОВ «Телерадіокомпанія «Студія 1+1» з групи Ігоря Коломойського отримає 109,7 млн грн на виробництво 780 годин продукту (117 тис грн за годину).
ПрАТ «Телеканал «Інтер» Валерія Хорошковського, Дмитра Фірташа і Сергія Льовочкіна отримає 97 млн грн на виробництво 780 годин продукту (по 104 тис грн за годину).
Усі договори набули чинності з моменту підписання і діють до кінця 2023 року.
Відзначимо, вартість години контенту для каналів компаній «1+1», «СЛМ» та «Інтер» оцінено на третину дешевше, ніж для «новачка» телемарафону «Ми — Україна». Також «Ми — Україна» за договором повинні виробити на 120 годин більше контенту, ніж інші компанії.
«Детектор медіа» звернувся із запитом до «Мультимедійної платформи іномовлення України» та компанії «Ми — Україна» щодо причин відмінностей у вартості однієї години контенту та кількості замовлених годин у договорах з «Ми — Україна» та іншими виробниками.
Телеканал «Ми — Україна» долучився до виробництва спільного телемарафону «Єдині новини» з 8 листопада. ТОВ «Ми — Україна» заснували у кінці вересня, колишні працівники «Медіа Групи Україна» Ріната Ахметова. Бенефіціарним власником компанії та її директором є блогер і політичний експерт Ігор Петренко. Детальніше про створення та фінансування компанії «Ми – Україна» читайте у матеріалі Наталі Данькової.
Зокрема, у листопаді-грудні 2022-го з бюджету на виробництво марафону «Єдині новини» телеканал «Інтер», «СЛМ Новини» (ICTV) та «Студія 1+1» отримали по 15 млн грн, а ТОВ «Ми — Україна» — 7 млн грн.
Найбільше держкоштів виділили компанії «Кінокіт» на телепродукт для каналу «Рада» — 292 мільйони гривень. Компанії «1+1» та «СЛМ Новини» отримали на виробицтво новин для марафону «Єдині новини» та телеканалу «FreeДом» по 74 млн грн кожна, а телеканал «Інтер» — 49,7 млн гривень.
Загалом, за даними аналітиків, на виробництво телепродукту за 2022 рік держава витратила майже 400 мільйонів гривень, а на 2023 рік на виробництво контенту заклали в бюджет ще майже 2 мільярди гривень.
Водночас, за словами міністра культури та інформаційної політики Олександра Ткаченка, телемарафон «Єдині новини» протягом цілого року працював фактично без державних коштів, коштом власників телеканалів. «Певні кошти» з держбюджету отримували лише ті, хто працював на російськомовному каналі Freedom.
Колаж: Микола Шиманський / «Детектор медіа»