Лещенко прийшов у Раду в худі "Укрзалізниці" і анонсував "динамічне ціноутворення" квитків
Лещенко прийшов у Раду в худі "Укрзалізниці" і анонсував "динамічне ціноутворення" квитків

Лещенко прийшов у Раду в худі "Укрзалізниці" і анонсував "динамічне ціноутворення" квитків

Член Наглядової ради "Укрзалізниці", радник керівника Офісу президента України Сергій Лещенко повідомив про значні втрати компанії, спричинені російсько-українською війною, та закликав вжити відповідних заходів. Про це він сказав під час свого виступу у Верховній Раді 5 листопада, повідомляє народний депутат Ярослав Железняк та LIGA.net.

- Внутрішні резерви Укрзалізниці для компенсації пасажирських перевезень вичерпані. І або ми почнемо вживати заходів, або втратимо компанію", - заявив Лещенко та додав, що у 2025 році "Укрзалізниця" зазнала мільярдних збитків і планує підвищити вантажні тарифи у 2026 році.

За його словами, за підсумками перших 9 місяців 2025 року чистий збиток "Укрзалізниці" сягнув майже 7,2 мільярда гривень. Він додав, що раніше компанія покривала збитки від пасажирських перевезень за рахунок доходів від вантажних, однак через повномасштабну війну така модель більше не діє.

- Цього року ми втратили всю галузь Донеччини. Остання шахта "Білозерська" теж зупинена. Гірничо-збагачувальні комбінати зупиняються через війну, й відповідно, щоб компенсувати збитки, нам потрібна допомога платників податків України, - заявив він.

За словами Лещенка, "Укрзалізниця" розглядає три основні напрямки для покращення фінансової ситуації.

  • Перший крок - внутрішня оптимізація компанії, зокрема за рахунок реалізації металобрухту, що може принести близько 10 млрд грн.
  • Другий крок - державна підтримка у вигляді прямого фінансування на суму 16 млрд грн, яке допоможе компенсувати збитки від пасажирських перевезень.
  • Третій крок - індексація вантажних тарифів. Уникнути цього не вдасться, але робити це потрібно поступово, аби уникнути шоку для промисловості.

За його оцінками, поетапне підвищення тарифів може забезпечити компанії близько 22 млрд грн додаткових доходів: з 1 січня - на 27,5%, а з 1 липня - ще на 11%. Крім того, компанія планує переглянути динамічне ціноутворення на найдорожчі квитки - у вагонах СВ, першому класі та у поїздах "Інтерсіті".

Динамічне ціноутворення - це система, за якої ціна квитка змінюється автоматично залежно від попиту, дати та часу придбання, заповненості поїзда і сезону. Зокрема, якщо на поїзд великий попит (свята, вихідні, пікові дати) - квитки дорожчають; якщо пасажирів менше (звичайні дні, непопулярні напрямки) - вартість знижується. Для пасажира це означає наступне: купуєте заздалегідь - платиш менше; купуєш в останню мить - квиток буде дорожчим; найпопулярніші рейси коштують більше, а малозавантажені можуть бути дешевшими.

- Три з половиною роки "Укрзалізниця" рятувала Україну під час війни. І тепер час допомогти "Укрзалізниці" вистояти в цей складний період… Рятуйте залізницю, вона всім ще нам знадобиться, - зазначив Лещенко.

Лещенко додав, що навіть попри збитки, компанія бере участь у соціальних ініціативах і надає безоплатні місця для пасажирів у межах президентської програми "УЗ-3000".

  • 4 листопада "Укрінформ" повідомляв, що Верховна Рада викликала 5 листопада для звітування у залі парламенту члена Наглядової ради "Укрзалізниці", радника керівника ОП Сергія Лещенка.  
  • Журналістка Коротко про писала про програму 3 тисячі км від "Укрзалізниці".
  • Кореспондент Коротко про писала про те, як сьогодні їздять потяги в Україні, незважаючи на обстріли, мінування, зміни маршрутів та пересадки.
Джерело матеріала
loader
loader